ایران و جهان

هر طرح صلحی که پیگیری کردم شهید سلیمانی مبدع آن بود


به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در ویژه برنامه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با عنوان «مرد میدان» که از شبکه سه پخش شد، اظهار داشت: حاج قاسمی که من می‌شناختم یک انسان وارسته بود و حوزه کاری من همیشه حوزه صلح و مذاکره بوده و واقعاً حاج قاسم را نه تنها قهرمان مبارزه با تروریسم بلکه قهرمان تلاش برای صلح می‌دانم.

وی با بیان اینکه از سال ۸۰ که از نزدیک با هم کار کردیم تا شهادت ایشان علاوه بر خصوصیات فردی که واقعاً برجسته بود، ایشان را فردی می‌دیدم که برایش خون یک نفر و آبروی مردم و پایان دادن به درگیری برایش مهم بود، گفت: چه درگیری در افغانستان و چه سوریه بود.

ظریف ادامه داد: هر طرح صلحی که پیگیری کردم حتماً حاج قاسم مبدع آن بود، هم مشوق بود و هم پیگیری و هم کمک می‌کرد. یک ترور واقعاً مذبوحانه صورت دادند و حاج قاسم همیشه به من می‌گفت من منتظر یک گلوله هستم و فکر می‌کرد این گلوله را در میدان جنگ می‌خورد. هیچ وقت فکر نمی‌کرد آمریکایی‌ها با این وضعیت در نیمه شب یک اتومبیل را بزنند.

وزیر خارجه افزود: زدن آن اتومبیل کاری نداشت. یک لندکروز جلو و یک لندکروز عقب است. می‌دانستیم وقتی با وقاحت ترور را اعلام می‌کنند حتماً برنامه دارند و به همین خاطر اولین هدف همکاران من در وزارت خارجه این شد که ما تبلیغات را به دست بگیریم و حاج قاسم را به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم و قهرمان صلح طلبی معرفی کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا