ایران و جهان

نیروهایمان در خلیج‌ فارس در هوشیاری کامل هستند


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگویی به مناسبت سالروز دستگیری ملوانان آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیخ فارس، اظهار داشت: در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه سال ۱۳۹۴ دو فروند شناور آمریکایی از کویت به سمت بحرین در حال حرکت بودند که در این مسیر وارد آب‌های ما شدند. نیروی دریایی سپاه بعد از رصد اطلاعاتی این شناورها را توقیف کرد. مجموعاً ۱۰ ملوان در شناور آمریکایی حاضر بودند که یک خانم و ۹ مرد را در ۹ مایلی جنوب غرب جزیره فارسی دستگیر کردیم. ۳۳ سال پیش نیز در همین نقطه سیلی محکمی به آمریکایی‌ها زده بودیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب پیرامون سیلی سپاه به ملوانان آمریکایی فرمودند؛ این کار برای خدا بود. کار برای خدا زیبا و ماندگار است. کاری شجاعانه‌ای بود که با وجود ۷ فروند شناور آمریکایی و دو ناو هواپیما بر متعلق به آمریکا و فرانسه تنها ۴ فروند شناور ایرانی این کار را انجام دادند. به عنوان نماینده یک ملت شجاع، اقدامی به موقع انجام شد. در لحظه ورود دستگیر شدند تا بفهمند ما بیدار و هوشیار هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس حاضر هستند و این حضور در آب‌های جنوبی تا اقیانوس هند ادامه دارد. نیروی دریایی سپاه و ارتش در برابر متجاوزان آمادگی کامل دارند. در ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۹۴ آمریکایی‌ها از نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران ضربه خوردند. حرکت نیروهای ما سریع بود و آمریکایی‌ها بدون مقاومت تسلیم شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۷ فروند شناور نظامی با تمام توان وارد خلیج‌فارس شدند و اقدام شجاعانه سردار فدوی فرمانده اسبق نیروی دریایی سپاه قابل‌تقدیر بود. ۲۴ ساعت از سوی ۷ شناور موجود در خلیج‌فارس تحت‌فشار بودیم و اخطار دادیم، اگر دست از پا خطا کنید، سامانه‌های موشکی ما شما را مورد هدف قرار می‌دهند. فاصله منطقه فارسی تا ساحل بوشهر ۶۱ مایل دریایی است. دشمن در نهایت تسلیم شد و با اجازه ستاد کل نیروهای مسلح ملوان‌های آمریکا را آزاد کردیم.

تنگسیری در پایان گفت: با توجه به حضور رزمندگان نیروهای مسلح ما در امنیت کامل به سر می‌بریم. در خلیج‌فارس و دریای عمان نیروهای ما در هوشیاری کامل هستند. تجاوز به حریم خاکی، آبی و هوایی ما با واکنش سریع مواجه خواهد شد. تمامی حرکات در خلیج‌فارس توسط نیروهای ما رصد می‌شود. به شجاعت شهدایمان افتخار می‌کنیم. در دوران جنگ نرم، رسانه در مقابل دشمن صف‌آرایی می‌کند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا