ایران و جهان

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم/ ضریب ایمنی امتحانات افزایش یافت


علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط و برگزاری امتحانات پایان نیمسال ترم جاری گفت: همان شرایط ترم قبل برقرار بوده و تفاوتی نکرده است، امتحانات به صورت غیر حضوری و الکترونیکی برگزار می‌شود و امتحانات دروس عملی برگزار نمی‌شود.

برگزاری امتحان حضوری نداریم مگر اینکه از ستاد کورنا مجوز اخذ شود

وی درباره اینکه اگر استادی تشخیص دهد که آزمون یک درس باید حضوری برگزار شود، امکان برگزاری امتحان حضوری برای وی وجود دارد یا خیر افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا دانشگاه‌ها، آموزش و امتحان حضوری ندارند، مگر اینکه از ستاد کرونا مجوز اخذ کرده باشند.

حذف نیم سال برقرار است

معاون آموزشی وزارت علوم درباره حذف نیم سال برای دانشجویانی که درگیر بیماری کرونا و مواردی این چنینی هستند، گفت: حذف نیم سال تحصیلی دانشجویان در این ترم تحصیلی نیز مجاز است و در صورت تقاضا، دانشجویان می‌توانند درخواست حذف ترم تحصیلی خود را به دانشگاه خود ارائه کنند.

تعیین وزن نمره دانشجویان توسط اساتید

وی درباره اینکه امتحانات پایان ترم چند درصد نمره دانشجویان را تشکیل می‌دهد گفت: ارزیابی در طول ترم در کنار یک آزمون پایان ترم، مبنای نمره دانشجویان قرار می‌گیرد. اما اینکه چند درصد نمره به ارزیابی طول ترم و چند درصد به آزمون پایان ترم اختصاص داده شود، توسط اعضای هیأت علمی تعیین می‌شود و آنچه که مهم است این بوده که فقط نباید به آزمون پایان ترم توجه شود و این آزمون به تنهایی عملکرد دانشجویان را ارزیابی و سنجش کند.

کاهش تقلب با توزیع ارزیابی در طول ترم

وی درباره پیش بینی‌های صورت گرفته برای جلوگیری از تقلب نیز گفت: یک راه حل اساسی برای کاهش رفتارهای نادرست در حین امتحانات این است که ارزیابی در طول ترم انجام شده و اثر امتحان پایان ترم کم‌تر شود.

افزایش ضریب ایمنی امتحانات در نرم افزارها

خاکی صدیق افزود: روش‌هایی نیز وجود دارد که امتحانات طوری تنظیم شود که صحت آن افزایش یابد، و این در نرم افزارها موجود است، استادان آموزش دیده و می‌دانند از هر نرم افزاری که استفاده می‌کنند می‌توانند از امکانات تست و امتحان استفاده کرده و ضریب ایمنی آن را افزایش دهند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا