اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: هیچ کلاسی نباید با بیش از ۱۰ دانش‌آموز تشکیل شود

 

کوروش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که چهارشنبه  ۲۴ دی ماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین بار یکی از دانش‌آموزان ما در المپیاد علمی موفق به کسب مدال طلا شد، همچنین ادارات آموزش و پرورش عشایری و استثنایی بر اساس شاخص‌های عملکردی سالانه موفق به کسب رتبه‌های اول کشوری در تحقق اهداف سالانه وزارتی شدند. همچنین در پویش دوم طرح ملی آجر به آجر، تاکنون استان خوزستان با مشارکت بیش از ۳۴ هزار نفری و جمع‌آوری ۳۷۲ میلیون تومان رتبه اول کشوری را دارد. در پویش اول این طرح نیز در میان استان‌ها رتبه خوبی کسب کرده بودیم که در این راستا یک مدرسه در ایذه خشت‌گذاری شد.

به گزارش خوز ۲۴ ، وی در خصوص جزییات بازگشایی مدارس در خوزستان، افزود: در ابتدا گفته شد که مدارس باید جزو آخرین مراکزی باشند که بازگشایی می‌شوند اما با توجه به آسیب‌های به وجود آمده و افت تحصیلی، تصمیم به بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی شد و همه به این مساله اذعان دارند که اگر همه امکانات مهیا باشند، باز هم در آموزش مجازی افت تحصیلی وجود خواهد داشت. بر این اساس از ابتدای بهمن ماه، پایه اول و دوم در مناطق زرد و آبی بازگشایی می شوند. همچنین هنرستان‌های کار و دانش و فنی‌وحرفه‌ای برای درس‌های عملی و مهارتی، در مناطق زرد و آبی بازگشایی می‌شوند. در پایه اول و دوم با توجه به اینکه میان معلم و دانش آموز ارتباط رو در رو نیست، قطعا ممکن است افت تحصیلی ایجاد شود که این موضوع گریبان‌گیر نظام آموزشی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه هیچ کلاسی نباید با بیش از ۱۰ دانش‌آموز تشکیل شود، گفت: مدارس کمتر از ۵۰ نفر جمعیت در مناطق روستایی و شهری بازگشایی می‌شوند. در خصوص پایه سوم ابتدایی تا دوازدهم متوسطه نیز فعلا تصمیمی گرفته نشده است. البته بنا هم بر این نیست که دانش آموز پنج روز هفته را در کلاس حضور پیدا کند.

مودت در خصوص حضور کادر مدرسه بیان کرد: آنچه درباره ادارات اعمال می‌شود، برای معلمان و کادر اجرایی نیز اعمال خواهد شد. همچنین زنگ ورزش و برنامه صبحگاهی نخواهیم داشت و بوفه مدارس نیز بازگشایی نخواهد شد و در این خصوص بر اساس شیوه نامه شهریورماه عمل خواهد شد. زنگ تفریح نیز کنترل می شود. برای سرویس های مدارس نیز آمادگی داریم اما اگر خود اولیا رفت و آمد دانش آموزان را بر عهده گیرند، بهتر است. اگر دانش آموزی غیبت کند مانند شرایط عادی دلیل حاضر نشدن وی پیگیری می شود.

وی در خصوص تامین تبلت برای دانش‌آموزان خوزستانی تصریح کرد: بیش از ۷ هزار و ۶۰۵ تبلت توزیع شده است و از امروز نیز توزیع ۲ هزار تبلت آغاز شده است. در مجموع خوزستان رتبه اول را در جذب و مشارکت دارد. همچنین تفاهم نامه تامین ۷۰۰ تبلت با سازمان مدارس استثنایی و استانداری منعقد شد و قرار شد ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت دیگر توسط شرکت نفت تهیه شود. ۱۰ هزار تبلت دیگر نیز قرار است توسط کمیته امداد و ۱۵ هزار تبلت از منابع استانداری تهیه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: در استان یک میلیون و ۶ هزار دانش آموز داریم که ۷۳ درصد آنها در شبکه شاد فعال هستند و ۲۱۰ هزار دانش آموز به صورت حضوری تحصیل می کنند و به طور مداوم حضور پیدا می کنند. حدود ۹۰  هزار دانش آموز تبلت و گوشی ندارند که از طریق شبکه های سیما و آموزش حضوری تحصیل می کنند.

بنابرهمین گزارش ، در پایان از چهار شورای آموزش و پرورش ناحیه ۳ اهواز، گتوند، حمیدیه و بهبهان به عنوان شوراهای برتر آموزش و پرورش استان تقدیر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا