ایران و جهان

مجوز استفاده از واکسن داخلی زمانی صادر می‌شود که به اطمینان برسیم


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در حاشیه نشست سران قوا به میزبانی رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ به مردم می‌گوییم دو نمره ۲۰ در سالی که به پایان می‌رسد، کسب کرده‌اند. البته دولت نتوانست نمره ۲۰ بیاورد.

وی با بیان اینکه مردم هم در مقاومت و ایستادگی برابر جنگ اقتصادی و تحریم‌های ضد بشری و ضدانسانی آمریکا و هم در مقابله با ویروس کرونا با هماهنگی، ایستادگی و اجرای پروتکل‌ها، موفقیت‌های بسیاری به دست آوردند، به رایزنی‌های انجام شده در جلسه سران قوا اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز درباره سه موضوع صحبت شد.

روحانی افزود: موضوع اول، موضوعی است که رهبر انقلاب بر آن تاکید کرده اند و آن بی‌اثر کردن تحریم‌ها در قدم اول و در قدم دوم شکستن تحریم است. گفت‌وگوی بسیار خوبی داشتیم و در این باره اتفاق نظر داریم. درباره شیوه‌ها و قدم‌هایی که باید برداریم هم نظرات ما شبیه همدیگر است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اینکه موضوع دومی که امروز مطرح شد، درباره لایحه بودجه سال آینده است که در اختیار مجلس قرار دارد، افزود: نمایندگان مشغول بررسی این لایحه هستند و بحث کردیم در چه مواردی دولت و مجلس می‌توانند با همدیگر همکاری کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مورد اصلاحات نهایی بودجه نیز بحث کردیم، تصریح کرد: درباره کلیات بحث به اتفاق نظر رسیدیم. درباره شیوه و موارد قرار شد که تیم اقتصادی دولت با نمایندگان و کمیسیون تلفیق بحث و بررسی انجام دهند.

روحانی ادامه داد: نکته سومی که در پایان جلسه امروز درباره آن بحث شد بحث واکسن بود. یک دوقطبی و یک بحث‌هایی در جامعه ما به وجود آمده که این بحث‌ها نه سازنده و نه درست و نه مفید است. مردم توجه داشته باشند ما از چند طریق دنبال تهیه واکسن هستیم. یکی واکسن داخلی هست که تقریباً سه مرکز، البته مراکز دیگری هم دارند کار می‌کنند اما عمدتاً دو موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان در مسیر تهیه واکسن هستند، کمک‌های لازم به آنها انجام می‌گیرد و امیدواریم این‌ها موفقیت کامل را بدست بیاورند.

وی مسیر دوم را ساخت واکسن با یک کشور دیگر عنوان کرد و گفت که ما همکاری‌هایی را با هم شروع کردیم و در حال انجام هستیم و در نهایت این واکسن ساخت دو کشور خواهد بود. مسیر سوم خرید واکسن از خارج است؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است که ما اقدامات لازم را انجام دادیم، این مسیر انجام می‌گیرد و در عین حال با یکی دو کشور دیگر هم در حال مذاکره هستیم که مقداری واکسن از آنها خریداری کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد، گفت: در واکسن داخلی زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان‌هایی برسیم و همه مراحل آن را طی کند. امیدوارم مردم ما همین طور که با آرامش و با اجرای پروتکل مسیر را به خوبی در مقابله با این ویروس طی کردند باز هم همین مسیر را طی کنند.

روحانی تصریح کرد: مردم مطمئن باشند سلامت مردم به عنوان مهمترین و اصلی‌ترین موضوع مورد توجه دولت و همه مسئولین خواهد بود. در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم مواردی که برای ما مهم است، سلامت مردم موضوع اول هست، شکستن تحریم موضوع دوم هست و معیشت مردم موضوع سوم است که هر سه موضوع را پیگیری می کنیم و با دو قوه دیگر هم همکاری و هماهنگی کامل خواهیم داشت.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا