ایران و جهان

عادی‌سازی روابط سران عرب با اسرائیل نمایشی مضحک و حبابی است


به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در نشست مشترک با رؤسای دفاتر حماس و جهاد اسلامی فلسطین، آخرین تحولات فلسطین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام محمدباقر قالیباف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سران مقاومت و مردم مقاوم فلسطین گفت: فراکسیون مقاومت و حمایت از آزادسازی قدس یکی از بزرگ‌ترین فراکسیون‌های مجلس یازدهم است که از ظرفیت بسیار خوبی برای کمک به تحقق آرمان فلسطین برخوردار است.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین مجلس با جعلی خواندن رژیم اسرائیل و ارائه تحلیلی از وضعیت داخل سرزمین‌های اشغالی افزود: بی تردید نتانیاهو به آخر خط رسیده و صهیونیست‌ها جایی و آینده‌ای در منطقه ندارند.

وی تاکید کرد: ما فقط یک کشور را می‌شناسیم که «فلسطین» نام دارد و پایتخت تاریخی و تمدنی آن «قدس شریف» است.

امیرعبداللهیان عادی سازی روابط معدود سران عربی را نمایشی مضحک و حبابی خواند و اضافه کرد: تنها ارمغان این نمایش باز کردن پای صهیونیست‌ها به منطقه و تشدید ناامنی در منطقه است و همه از آن متضرر می‌شوند.

وی تاکید کرد: امروز صهیونیست‌ها در بدترین وضعیت سیاسی داخلی به سر می‌برند و «بن بست سیاسی» در درون رژیم صهیونیستی و «ضعف و ترس در مقابل مقاومت» دو مؤلفه اصلی و کنونی این رژیم جعلی است؛ طبعاً حرکت در مسیر عادی سازی روابط با رژیم جعلی و تروریستی اسرائیل تصمیمی نادرست و نشان از بی هویتی است.

دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل بین الملل در پایان همکاری اعتمادساز کشورهای اسلامی و عربی منطقه‌ای را عامل مستحکم و مقوم اصلی امنیت پایدار، ثبات، رشد و توسعه خواند و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از همکاری همه جانبه و مبتنی بر اصول همسایگی و برادری استقبال می‌کند؛ کشورهای منطقه باید به توان مشترک خود اتکا کنند و ذات شر و اشغالگرانه صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی آن را هرگز فراموش نکنند.

رؤسای دفاتر حماس و جهاد اسلامی در تهران: ملت مقاوم فلسطین در مقبال خیانت معدودی از سران عربی بی‌تفاوت نخواهد بود

خالد قدومی رئیس دفتر حماس و ابوشریف رئیس دفتر جهاد اسلامی فلسطین در تهران ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین بر عزم مقاومت برای آزادی قدس شریف و سرزمین تاریخی فلسطین تاکید کردند.

آنان با اشاره به مواضع شیخ اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی، از سردار سلیمانی به عنوان شهید قدس یاد کردند و نقش وی و جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم فلسطین را ستودند.

در این دیدار مقامات فلسطین حمایت مقام معظم رهبری و دولت، مجلس و مردم ایران را پشتوانه محکمی برای رهایی قدس قبله اول مسلمانان و فلسطین خواندند.

در این دیدار روند خیانت‌بار سازش برخی سران عرب مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد ملت مقاوم فلسطین در مقابل خیانت معدودی از سران عربی و نه مردم خود، بی تفاوت نخواهند بود.

در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی در مورد نقش پارلمان‌های اسلامی در کمک به فلسطین و مقابله با روند تحمیلی و آمریکایی سازش عربی رایزنی شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا