ایران و جهان

سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد سردار سلیمانی در مجتمع آیه‌های مشهد با اشاره به ناشناخته بودن ماهیت انقلاب در جهان، گفت: نه خارجی‌ها و نه برخی از جریان‌ها در داخل کشور، ماهیت انقلاب را به خوبی درک نکرده‌اند، اما امام و افرادی که در محضر ایشان بودند، ماهیت این حرکت مردمی را به درستی درک کرده و تلاش می‌کردند تا این ماهیت را به مردم معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی موفقیت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را نشانه‌ای بر موفقیت امام در این معرفی کرد و انقلاب اسلامی ایران را حرکتی صد در صد دینی برای رسیدن به جهانی شدن اسلام و حاکمیت عدالت دانست.

وی با اشاره به تبلور بینش توحیدی در سیره شهید سلیمانی، بیان کرد: این شهید بزرگوار ذوب در ولایت بود و نسل جوان این ولایتمداری را باید از سردار سلیمانی بیاموزند.

آیت الله علم الهدی افزود: برخی بعد از جنگ فکر کردند که می‌توان خسارت‌های جنگ را با ساختن اصلاح کنند اما متأسفانه در مسیر توسعه اقتصادی و سیاسی الگوی غربی را محور قرار دادند و همین امر باعث شد تا میراث فرهنگی انقلاب اسلامی نابود شود.

وی بیان کرد: برخی از افرادی که با لباس خاکی در جبهه بوده و در عملیات‌ها شرکت می‌کردند، بعد از جنگ تغییر قیافه داده و به عنوان مدیران شرکت‌های اقتصادی گردن کلفت، بر خودروهای آخرین سیستم سوار شدند و نه تنها میراث انقلاب را ترویج نکردند بلکه در خانواده آنها هم این میراث به چشم نمی‌خورد!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید سلیمانی تا آخرین لحظه حیاتش، انقلابی بودن خود را حفظ کرد، گفت: میراث هشت سال دفاع مقدس تا آخرین لحظه زندگی در سیره این شهید بزرگوار باقی ماند؛ سیره‌ای که رهبری نیز از آن به عنوان مکتب حاج قاسم یاد می‌کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا