ایران و جهان

سردار سلیمانی توطئه آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید را خنثی کرد


خبرگزاری مهر، گروه بین الملل فاطمه صالحی: با وجود آنکه اکثر قریب به اتفاق افکار عمومی در منطقه و جهان، سردار شهید قاسم سلیمانی را طلایه دار مبارزه با داعش و نابودی این تشکیلات تروریستی در عراق می‌دانند، اما نباید نسبت به اقدامات مجاهدانه وی در حمایت از گروه‌های فلسطینی و نیروهای مقاومت لبنان و به صورت کلی محور مقاومت در غرب آسیا غافل بود.

سردار سلیمانی با حرکت در این مسیر، توانست مانع اجرای پروژه‌های آمریکا در قبال سوریه و عراق و تحقق اهداف واشنگتن از ایجاد آشوب در این کشورها شود. وی هم چنین در جنگ ۳۳ روزه که رژیم صهیونیستی علیه مقاومت لبنان در جنوب این کشور به راه انداخت نقش مهمی ایفا کرد. نتیجه غایی تلاش‌های سردار سلیمانی، خنثی شدن بسیاری از توطئه چینی‌های آمریکا در قبال منطقه به ویژه طرح خاورمیانه جدید بود.

شیخ «ماهر حمود»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: نخست باید به شخصیت سردار سلیمانی و نقش وی اشاره کنیم. نقش اساسی ایشان، حرکت در مسیر قدس و آزاد سازی آن از طریق فرماندهی نیروی قدس، بود. سردار سلیمانی از نیروهای مقاومت در فلسطین و در هر جای دیگری که بتواند در راستای تقویت مقاومت فلسطینی‌ها اثر گذار باشد حمایت می‌کرد.

آمریکا بنیانگذار داعش و دیگر گروه‌های تروریستی آمریکا است که تلاش کرد از این طریق، نیروهای مقاومت را به جنگ‌های داخلی مشغول و فکر آنها را از مسیر فلسطین و قدس شریف منحرف سازد من معتقدم که صهیونیست‌ها بیشتر از ما به اهمیت و جایگاه سردار سلیمانی و ایمان وی به مسیری که در آن حرکت می‌کرد در کنار رهبری ایران شناخت دارند. مقامات ایرانی به این نکته اعتقاد دارند که قدس و فلسطین مسأله نخست و محوری ترین مسأله جهان اسلام را تشکیل می‌دهد و این مسأله از زمان نهضت امام خمینی (قدس) و حضور ایشان در نجف اشرف نمود پیدا کرد.

ماهر حمود در خصوص تلاش آمریکا برای ایجاد آشوب در منطقه گفت: از همین جا متوجه می‌شویم که چرا سردار سلیمانی با داعش مبارزه کرد چرا که این تشکیلات تروریستی و دیگر گروه‌های تروریستی جدای از مسأله فلسطین نیستند. آمریکا بنیانگذار این گروه‌های تروریستی است که تلاش کرد از این طریق، نیروهای مقاومت را به جنگ‌های داخلی مشغول و فکر آنها را از مسیر فلسطین و قدس شریف منحرف سازد.

وی ادامه داد: هدف دوم آمریکا از تشکیل این گروه‌های تروریستی، ایجاد آشوب در کشورهای مسلمان بود اما این توطئه چینی‌ها موفقیت آمیز عمل نکرد و نتوانست حاکمان سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی را بر سر کار آورد. درگیری‌ها در سوریه و عراق بی شک بخشی از این توطئه چینی علیه منطقه با هدف نابودی هر گونه جریان مقاومت به شمار می‌رفت؛ به ویژه آنکه سوریه یکی از حامیان اصلی مقاومت به شمار می‌رود.

بنابراین می‌توان گفت که مبارزه با تشکیلات تروریستی داعش در مسیر حمایت از آرمان فلسطین و آزاد سازی این سرزمین مقدس، انجام شد و نباید مبارزه سردار سلیمانی علیه داعش را جدای از حرکت ایشان در مسیر فلسطین دانست.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در خصوص ویژگی‌های اخلاقی سردار سلیمانی بیان کرد: بدون شک، شهید سلیمانی اخلاق برجسته و پسندیده ای داشت چرا که شاگرد مکتب اسلام بود و با انقلاب بزرگ شد. وی در جبهه‌های دفاع مقدس حضور یافت و از یک نظامی به یک فرمانده تبدیل شد. با توجه به شناختی که ما از ایشان داریم، به صورت قطع می‌توانیم بگوییم که سردار سلیمانی بسیار متواضع بوده و ویژگی‌های اخلاقی بارزی داشت؛ ویژگی‌هایی که برای یک فرمانده موفق ضروری است.

توانمندی ایشان در امر فرماندهی یک موهبت الهی بود که خداوند به وی عطا کرد. یک فرمانده موفق کسی است که بتواند بر دیگران تأثیرگذار باشد و امور را به درستی پیش ببرد. سردار سلیمانی به دنبال فخر فروشی، تکبر و یا اثبات برتری خود نبود و تمام امور فرقه‌ای، حزبی، طایفه‌ای و مسائلی از این دست را رها کرده و تبدیل به فرمانده فلسطین و شهید فلسطین و شهید قدس شد. سردار سلیمانی موهبت فرماندهی را در درون خود یافت و آن را در مسیر فلسطین و حمایت از آرمان فلسطین به کار گرفت.

در جریان نشست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در شرم الشیخ در سال ۱۹۹۶، سخن از ایجاد یک خاورمیانه جدید عاری از تروریسم به میان آمد؛ البته منظور آنها از تروریسم، جریان مقاومت بود! اما پیروزی‌های مقاومت در سالهای مختلف باعث شد پروژه‌های آنها نابود شود وی در خصوص نقش سردار سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه لبنان بیان کرد: بدون شک ایشان نقش مهم و برجسته ای در جنگ ۳۳ روزه ایفا کرده است. سردار سلیمانی پیام امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را در جریان این جنگ به دست ایشان رساند.

در این پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به سید حسن نصرالله تاکید کرد که شما پیروز خواهید شد و بعد از این پیروزی، مقاومت تبدیل به یک وزنه مهم در منطقه خواهد شد و تأثیرگذاری و قدرت آن مرزهای لبنان را در می‌نوردد و تمام منطقه را فرا خواهد گرفت؛ همین طور هم شد. دیدگاه رهبر معظم انقلاب در قبال آینده یک دیدگاه روشن، شفاف و متمایز است و طبیعتاً سردار سلیمانی یکی از نزدیکترین افراد به ایشان بود. این دیدگاه برآمده از ایمان به خداوند و استقامت است به طوری که گویی فرد، آینده را می بیند.

شیخ ماهر حمود ادامه داد: در جریان نشست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در شرم الشیخ در سال ۱۹۹۶، سخن از ایجاد یک خاورمیانه جدید عاری از تروریسم به میان آمد؛ البته منظور آنها از تروریسم، جریان مقاومت بود! اما پیروزی‌های مقاومت در سال ۲۰۰۶ و دستاورد مقاومت غزه در سالهای ۲۰۰۹، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ باعث شد پروژه‌های آنها نابود شود. نقشه‌های آمریکا در قبال سوریه، عراق و ایجاد خاورمیانه جدید نیز شکست خورد.

بدون شک سردار سلیمانی در تمام این روند، یک حضور مؤثر داشته و به حق می‌توان گفت که وی نقش اصلی را در خنثی کردن نقشه خاورمیانه جدید آمریکا ایفا کرده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا