ایران و جهان

«سردار» در محور جنبش رسانه‌ای جهان/ مخاطب حاج قاسم فقط ملی نیست

محمود گبرلو مجری ویژه برنامه نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این ویژه برنامه‌ها که در دی ماه روی آنتن شبکه شما می‌رود، اظهار کرد: برنامه «هدهد» به یکی از شاخه‌های اتاق اندیشه‌ورزی برنامه‌ها یا جشنواره‌ها و یادواره‌هایی تبدیل شده که در مجموعه رسانه ملی برگزار می‌شوند.

وی افزود: نخستین یادواره رسانه‌ای مکتب سلیمانی از ابتدای دی ماه با ارتباط تصویری مرکز خوزستان با مزار سردار شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در کرمان آغاز شده و تا ۱۶ دی ماه سالروز شهادت سردار شهید علم الهدی ادامه دارد بر این اساس ویژه برنامه «هدهد» به مدت ۱۰ شب با محوریت پوشش رویدادهای مختلف این یادواره روی آنتن شبکه «شما» می‌رود.

مجری برنامه «هدهد» گفت: این ویژه برنامه در گفتگو با صاحب نظران، اعضای شورای سیاست گذاری و هیأت داوران و همچنین صاحبان آثار تلاش می‌کند جدیدترین اخبار یادواره و همچنین نحوه فعالیت هیأت داوران را به اطلاع مخاطبان برساند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای تبیین افق آینده یادواره، نظریه‌ها و تئوری‌های گوناگون رسانه‌ای هم گردآوری می‌شود که در این مسیر از بینندگان و علاقمندان به این حوزه هم دعوت به همراهی می‌کنیم.

گبرلو بیان کرد: صدا و سیما با طیف گسترده مخاطبین خود و همچنین تنوع فعالیت و مشغله شبانه روزی پرسنل و هنرمندان، نیاز به این دارد که شبکه نیروی انسانی خود را از طریق یک برنامه تلویزیونی توسعه دهد و آگاهی‌بخشی در این حوزه را در اولویت قرار دهد به خصوص در شرایط همه‌گیری کرونا که ارتباطات انسانی محدود شده‌اند و شبکه‌های مجازی جایگزین آن شده‌اند.

مجری برنامه «هدهد» با بیان اینکه این برنامه رسالتی عظیم یعنی آگاهی‌بخشی به طیف گسترده‌ای از متخصصان در ۳۳ مرکز استانی را هم بر عهده دارد گفت: از سوی دیگر به خاطر طیف گسترده شرکت‌کنندگان در این یادواره که از اقصی نقاط کشور هستند، اطلاع‌رسانی در سطح وسیع از دیگر اهداف برنامه به شمار می‌رود.

وی درباره اینکه تلویزیون چقدر می‌تواند در رسانه‌ای کردن فعالیت‌های سردار سلیمانی پیشگام باشد، تصریح کرد: در عصر امروز که مردم ارتباط تنگاتنگی با شبکه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی دارند، ضروری به نظر می‌رسد که رسانه ملی بعد از رخدادی غیر معمول یا موضوعی که همه مردم در سراسر کشور و حتی برخی کشورهای همسایه با آن مرتبط هستند به شیوه‌های مختلف در برنامه‌های متنوع به انعکاس آن رویداد و تحلیل‌ها و تفسیرهای مربوط به آن بکوشد، رخدادی مانند شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که برنامه‌ها و رویدادهای حول این محور، مخاطبانی در ایران، کشورهای همسایه و حتی اروپا دارد.

وی با اشاره به جنبش‌های رسانه‌ای تحت تأثیر یک قهرمان ملی عنوان کرد: حادثه‌ای مانند شهادت سردار سلیمانی، می‌تواند به عنوان محور برنامه‌سازی و جریان‌سازی در سطح بین‌الملل و برای مخاطب جهانی باشد.

گبرلو در پایان گفت: لازم است از زمان شروع جریان رسانه‌ای مربوط به شخصیت و راه و مرام شهید سلیمانی، برنامه‌سازان، تهیه‌کنندگان رادیویی و تلویزیونی و مستندسازان به بهانه برگزاری یادواره دور هم جمع شوند و به ارتقا اهداف و برنامه‌های مربوط به موضوع بپردازند. برنامه «هدهد» هم به عنوان یک ابزار برای انتقال مفاهیم می‌تواند بازوی قوی برای این جمع متخصص و هنرمند باشد.

«هدهد» ویژه نخستین یادواره تولیدات رسانه‌ای مکتب سلیمانی، هر شب ساعت ۲۱ به مدت یک ساعت از شبکه شما پخش می‌شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا