ایران و جهان

رادیویی‌ها «نشان سلیمانی» گرفتند/ «حاج قاسم» امروز تکثیر شده است


به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اهدای «نشان سلیمانی» به همت رادیو نمایش امشب دهم دی ماه با حضور جمعی از مدیران صداوسیما در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی بخشی زاده معاون صدا، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محسن سوهانی مدیر جدید رادیو نمایش، حمیدرضا افتخاری مدیر سابق رادیو نمایش، حامد فاتحی قائلم مقام رادیو نمایش از جمله مهمانان این مراسم بودند.

مجید یراقبافان اجرای این برنامه را بر عهده داشت و در ابتدا به خانواده شهدا و جانبازان برای حضور در این مراسم خوش‌آمد گفت.

خون شهید سلیمانی باعث جوشش در جبهه مقاومت شد

در ادامه محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش روی صحنه آمد و در سخنان کوتاهی عنوان کرد: یکی از بزرگترین خطاهای دشمن این بود که فکر کرد با حذف حاج قاسم پرچم جبهه مقاومت پایین می‌ماند اما خون مبارک سردار جوششی را در این جبهه به وجود آورد.

وی ادامه داد: ما در بین مردم دیدیم تشییع باشکوهی برگزار شد و علاوه بر مردم هرکسی به سهم خود کاری کرد. دوستان در مجموعه رادیو نمایش هم یادواره‌ای برگزار کردند تا ادای دینی به مردی داشته باشند که به دراماتیک‌ترین شکل ممکن لحظات با شکوهی را خلق کرد.

در ادامه با حضور سردار کارگر، بخشی زاده معاون صدا و جعفری مدیرعامل موزه انقلاب از سه نمایش رادیویی و یک کتاب صوتی رونمایی شد.

همچنین در ادامه از تابلویی با تصویری از سردار سلیمانی رونمایی شد.

سردار سلیمانی امروز تکثیر شده است

سپس علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه در سخنانی اظهار کرد: شهید سلیمانی امروز پرچم عزت و سربلندی ملت ایران است دشمنان تصور می‌کردند شهادت او خط پایانی بر مقاومت و ایستادگی و مقابله با نظام سلطه است.

وی افزود: سردار سلیمانی امروز تکثیر شده است و در همه ابعاد زندگی ملت تبلور دارد. او قدرتمندتر بانفوذتر و الهام‌بخش‌تر از گذشته است. اگر دیروز او فقط در حوزه‌های نبرد برای جمعی شناخته شده بود امروز هرکسی را می‌بینید او را می‌شناسند.

جعفری با اشاره به مراسم‌های تشییع که سال گذشته برای سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: برای اولین بار تشییع‌های نمادین برای او برگزار شد که پاداش شب بیداری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های اوست.

وی ادامه داد: امروز ملت به او تاسی کرده است و حتماً خداوند انتقام خون او را به دست سربازان کشور خواهد گرفت. ضریب نفوذ اندیشه انقلاب با شهادت او اوج خواهد گرفت.

جعفری تصریح کرد: این جشنواره نمادی است از ارادت هنرمندان رادیو نمایش به سردار سلیمانی که با همت دوستان برگزار شده است.

مفهوم بصیرت در مکتب سلیمانی تحلیل می‌شود

علی بخشی زاده معاون صدا در این مراسم در سخنانی گفت: رمز محبوبیت سردار سلیمانی در چیست؟ مردی که بیش از ۴۰ سال در صحنه خدمت انواع خطرها را تجربه کرد و بسیار خوب درخشید. زندگی سراسر مومنانه و در عین حال خالصانه و مجاهدانه او دلیل این محبوبیت بود.

وی خطاب به سردار افزود: یک سال از فراغت تو گذشته است اما ما هنوز در خلوت خود هر جا نام سردار بیاید اشک می‌ریزیم.

بخشی زاده تصریح کرد: رشحات زندگی او بخشی از جهان را متحول خواهد کرد و یقه استکبار جهانی را به زیر خواهد کشید.

معاون صدا در ادامه با نمایش پاورپوینتی از رویکردهای رادیو در پرداخت به سردار سلیمانی اظهار کرد: در این رویکردها مدل مفهومی مقاومت در اندیشه امامین انقلاب تبیین می‌شود. همچنین مفهوم بصیرت و دشمن شناسی در مکتب سعید سلیمانی تحلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این رویکردهای شبکه‌ها نقش فرماندهان شهید مقاومت در صلح منطقه‌ای و جهانی بازخوانی می‌شود. علاوه بر اینها محورهای دیگری هم هست که در برنامه سازی رادیو مورد توجه قرار می‌گیرد.

بخشی زاده در پایان سخنانش گفت: رادیو در این ایام با ۱۱۸ عنوان برنامه که ۶۲۵ بار تکرار می‌شوند و در مجموع ۲۴۱ ساعت با محور سردار سلیمانی روی آنتن می‌رود.

سردار سلیمانی مهندس مقاومت بود

سردار کارگر از دیگر حاضران در این مراسم در سخنانی بیان کرد: حاج قاسم فرزند ایران بود وقتی او شهید شد و وقتی عظمتش را دیدیم به ایرانی بودن خود افتخار کردیم.

وی افزود: البته انقلاب اسلامی بود که باعث شد به ایرانی بودن بیشتر افتخار کنیم. قبل از انقلاب هرکس به ایران تجاوز گرفت یا زمین گرفت یا ابرو گرفت.

سردار کارگر تصریح کرد: من از سال ۶۰ با حاج قاسم رفاقت داشتم او متولی انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: حاج قاسم در دفاع مقدس حاج قاسم شد و در مقاومت اوج استعداد و نبوغ او معلوم شد. کاشف مقاومت امام خمینی «ره» معمار مقاومت رهبر انقلاب و مهندس مقاومت حاج قاسم بود. ممکن است صد سال بگذرد تا بفهمیم او چه کرده است.

سردار کارگر با اشاره به نابودی داعش توسط سردار سلیمانی عنوان کرد: تمام کشورهای منطقه پشتیبان داعش بودند و داعش هدفش ایران بود.

وی در پایان سخنانش گفت: ۲۰ سال استکبار به دنبال حاج قاسم بود و بعد از ۲۰ سال توانستند او را ترور کنند. این حق برای مردم ایران هست که از آمرین و قاتلین در موعد و زمان مناسب حتماً انتقام بگیریم. البته تشییع حاج قاسم یکی از همان انتقام‌ها و تودهنی به دشمن بود.

داوران یادواره در ادامه لوح سپاس و نشان سلیمانی دریافت کردند که مریم جلالی و میرطاهری مظلومی به نمایندگی از آنها روی سن رفتند.

در این مراسم با اهدای تابلو فرش از خانواده شهید پورجعفری از دوستان سردار سلیمانی تحلیل شد.

در پایان مراسم از برگزیدگان این دوره از یادواره نیز تجلیل شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا