ایران و جهان

دشمن به دنبال تزریق یأس و ناامیدی در کشور است


به گزارش خبرگزاری مهر، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به مناسبت ۹ دی با بیان اینکه این روز پایانی بر فتنه عمیق و پیچیده بود و باید از حوادث و آنچه منجر به انقلاب شده، درس عبرت گرفت، گفت: حماسه ماندگار ۹ دی که با نصرت و امداد الهی تحقق یافت، پیام بصیرت و هوشمندی ملت ایران بود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حماسه ماندگار ۹ دی که با نصرت و امداد الهی تحقق یافت، پیام بصیرت و هوشمندی ملت ایران بود و حرکتی شورانگیز و مومنانه که پشتوانه عظیم مردمی نظام اسلامی و حساسیت دینی و انقلابی ملت را در مقابله با اهانت به ارزش‌های دینی آشکار کرد.

نهم دی گرچه پایانی بر ۸ ماه فتنه‌ای عمیق و پیچیده بود، اما همواره توجه به درس‌ها و عبرت‌های حوادث انقلاب و آنچه منجر به وقوع این حماسه ماندگار شده برای ما لازم است. امروز برای پیمودن ادامه راه انقلاب و فتح قله‌های پیشرفت و تعالی همچون گذشته به صبر و بصیرت، ایمان و تقوا و التزام به منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» نیازمندیم.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت دهه بصیرت و ۹ دی تاریخ‌ساز اعلام می‌کند که جنگ بزرگ اقتصادی و هجمه‌های استکبار علیه ملت ما با ایستادگی و فرهنگ مقاومت خنثی خواهد شد و تحریم و تهدید علیه ملتی که ۹ دی‌ها را رقم می‌زند همواره شکننده و ناکام است و ولایت‌فقیه تضمین‌کننده اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است و تلاش دشمن برای ضربه زدن به این اصل اساسی همچنان ادامه دارد.

عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حرکت در مسیر ولایت که درس بزرگ ۹ دی است، تنها مسیری است که سعادت و پیروزی ما حتمی و تضمین خواهد کرد و نظام اسلامی تا زمانی که در خط مستقیم اسلام ناب و متکی به حضور مردمی است، قدرتی بی‌بدیل و پایدار خواهد ماند و تقویت روحیه ایمانی و بصیرت سیاسی و دشمن‌شناسی با محک ولایت، تضمین‌کننده آینده انقلاب اسلامی است و افق‌های پیش روی ملت را روشن خواهد کرد.

دشمن با تزریق ناامیدی و تکثیر ویروس یأس تلاش می‌کند به استحکام درونی جامعه اسلامی ضربه بزند، مشکلات معیشتی و برخی سو مدیریت‌ها و اشتباهات محاسباتی برخی نخبگان جامعه نیز این مسیر را برای نفوذ دشمن هموار خواهد کرد و خوشبختانه جوانان مؤمن انقلابی این میوه‌های شجره طیبه انقلاب اسلامی، امیدآفرین و قدرت آفرین در میدان حاضر هستند و خود را برای تحقق آرزوهای ملت ایران آماده می‌کنند که بی‌شک آینده از آن مؤمنین به اسلام و انقلاب است.

امروز اولویت اول مدیران و مسئولان در تمام سطوح باید رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور و رفع دغدغه‌های معیشتی باشد و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق تمام توان مجموعه‌های اقتصادی و تولیدی کشور را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها بسیج کنیم و نقاط ضربه‌پذیر را با عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایمن و مقاوم کنیم.

آمریکا همچنان شیطان بزرگ و نمود حقیقی و عینی استکبار است. تغییرات ظاهری و لفاظی‌های مزورانه دولتمردان جدید آمریکا نباید موجب خوش‌بینی و ساده‌انگاری شود و چشم به دست بیگانه دوختن و بی‌توجهی به توانمندی‌های بومی، بی‌عملی و یاس را به همراه می‌آورد. امروز هرگونه کوتاهی و سستی در این جنگ بزرگ اقتصادی، فرهنگی و امنیتی خسارتی بزرگ است که صدمات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

امید است پیوند و همدلی مسئولان و وحدت و یکپارچگی ملت که سدّی مستحکم و پولادین است برقرار و پرچم عزت ملت غیور ایران همچنان در اهتزاز و اعتلا باشد.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید هاشم حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا