ایران و جهان

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا/ تسهیلات لازم پرداخت می‌شود


به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی لرستان در سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، اظهار داشت: پروژه‌ها به صورت خودکار در این شرکت‌ها در حال انجام شدن است و به طور مثال در حوزه کرونا محصولات و اقدامات به صورت اکوسیستم فعال بوده و وارد بازار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در معاونت علمی و فناوری حمایت‌های خود را در این حوزه به صورت گسترده انجام می‌دهیم، تصریح کرد: سال آینده نیز به همین شکل خواهد بود و در صورتی که بودجه‌ای که دولت تصویب کرده در مجلس تصویب شود به طور حتم حمایت‌ها بیشتر از امسال خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، بیان داشت: این حمایت‌ها به خصوص در حوزه شرکت‌های نوپا صورت خواهد گرفت.

ستاری با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق توسعه به شرکت‌ها، ادامه داد: هر هفته تعداد خیلی زیادی افتتاحیه در استان‌های مختلف داریم که بسیاری از آنها به صورت مجازی انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هر روز نتایج کار جوانان در این شرکت‌ها را مردم می‌بینند، افزود: استان لرستان از استان‌های بسیار پر پتانسیل در این حوزه است، گرچه به میزانی که پتانسیل دارد توسعه پیدا نکرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه پارک علم و فناوری، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، حل مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، گیاهان دارویی، تجهیزات پزشکی و… می‌تواند زمینه توسعه لرستان را فراهم آورد، گفت: از این شرکت‌ها و اقدامات حمایت می‌شود و با استانداری لرستان نیز تفاهم خواهیم کرد که اعتبار خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا