ایران و جهان

جزییات «نون.خ۳» از زبان سعید آقاخانی/ اکبر عبدی انصراف داد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید آقاخانی کارگردان سریال تلویزیونی «نون.خ» امروز دوشنبه ۲۹ دی ماه در جمع خبرنگاران و در حاشیه تصویربرداری فصل سوم این سریال درباره فرآیند تولید آن گفت: فصل جدید «نون. خ» در ادامه فصل‌های قبلی و همان قصه است. کاراکترهای جدیدی اضافه و چند کاراکتر حذف شده‌اند ولی همان روند ادامه و همان قصه بومی هم جریان دارد.

وی با اشاره به قصه و طنازی در این فصل ادامه داد: این بار روی برخی دیگر از ظرفیت‌های قصه مثل گیاهان دارویی تمرکز کردیم. هدف ما این است که مردم لذت ببرند و روز مرگ ما این است که مردم نخندند.

آقاخانی درباره لوکیشن‌های این سریال بیان کرد: کردستان و کرمانشاه را داریم و در آن لوکیشن‌ها هم تصویربرداری می‌کنیم. امسال تصاویری از مهاباد و آذربایجان غربی هم داریم.

اولین سریالی که بازیگران ماسک دارند

وی درباره پرداختن به کرونا در قصه اظهار کرد: ما اولین کاری هستیم که با ماسک بازی می‌کنیم و یک کاراکتر کرونایی هم در کار داریم. تمام تلاشمان هم این است که سریال جذاب‌تر باشد.

کارگردان «نون.خ» درباره نوروزی بودن سریال و فضای مفرح این کار در این ایام در پاسخ به خبرنگار مهر گفت: همانطور که گفتم تمام تلاش ما همین است که مردم شاد شوند و تلاش سازندگان همه کارهای کمدی این است که مردم با لحظات کمدی، کاراکترهای شیرین و موقعیت‌های درست جذب کار شوند. ما هم امیدواریم که مردم از حضور ما در خانه‌هایشان بیشتر لذت ببرند.

اکبر عبدی در سریال نیست

وی درباره نبود اکبر عبدی در این سریال نیز گفت: قرار بود او حضور داشته باشد ولی متأسفانه مشکلاتی پیش آمد که خودش دوست نداشت در کار باشد.

آقاخانی درباره شوخی‌های این سریال از جمله پیش‌بینی انتخابات آمریکا و جشنواره فجر بیان کرد: ما پیش‌بینی نکردیم برداشت از کار ما اینگونه بود و از این دست شوخی‌ها هم داریم. البته شوخی‌هایی سال گذشته داشتیم که خیلی‌ها دلخور شدند و خیلی باید با احتیاط پیش رویم چون درباره هر چیزی حرف بزنیم به یکی برمی‌خورد و الان هم همه آشنا دارند می‌توانند جلوی کار را بگیرند و از هر جایی برای ما مشکل ایجاد کنند.

واکنش‌ها نسبت به شوخی‌ها

وی اضافه کرد: شوخی‌های زیادی هم البته داشتیم در فصل پیش ما شوخی‌ای با وزیر جوان داشتیم که برخوردها از طرف خودشان فوق‌العاده بود با اینکه نگرانی داشتیم که به آنها بربخورد درحالیکه هیچ مشکلی پیش نیامد و دقیقاً از آنجایی که می‌ترسیدیم، مشکلی پیش نیامد و برعکس از جایی که نمی‌ترسیدیم واکنش‌هایی داشتیم که خیلی وقت‌ها دست ما را می‌بندد.

کارگردان «نون.خ» درباره قومیت‌های جدید نیز گفت: آنقدر که به قوم کرد می‌پردازیم به قومیت جدیدی نمی‌پردازیم ولی چند کاراکتر داریم که از بندر ترکمن آمده‌اند.

آقاخانی درباره سختی‌های کار عنوان کرد: اینجا هوا منفی ۱۰ درجه هم بوده است و کرونا هم خیلی شرایط را سخت کرده است از ارتباط گرفتن در حین بازی که بازیگران نمی‌توانند با هم ارتباط داشته باشند تا دیگر موارد مشکل درست کرده است.

برای فصل چهار باید بازخوردها را ببینیم

وی درباره تولید این سریال و همچنین ساخت فصل جدید بیان کرد: ما اواخر کار هستیم و حدود دو هفته دیگر تصویربرداری تمام می‌شود. برای فصل جدید قصه کشش دارد ولی باید این فصل پخش شود و ببینیم بازخورد چیست اگر خوب باشد ادامه دهیم. خود ما کاراکترها و فضا را دوست داریم. من کاراکتر خودم را دوست دارم و بچه‌ها هم همینطور هستند و گروه علاقه دارند که ادامه دهند. با این حال به بازخوردها بستگی دارد که اگر خوب باشد گروه این امید را دارد.

این کارگردان سریال‌های طنز گفت: من خودم کارهایی انجام دادم که خیلی از آنها آپارتمانی بود و برای خود ما هم فضاها لو رفته است و به عنوان سازنده استقبال می‌کنیم تا از این فضای آپارتمانی و تکراری بیرون رویم. این فضاسازی جدید برای مردم خیلی جذاب است و ظرفیت زیادی دارد.

آقاخانی درباره ریسک چنین کارهایی نیز گفت: ریسک دارد و خیلی پرزحمت است. من قبلاً هم کار کرده‌ام اما این کار خیلی پر زحمت بوده است. هزینه‌ها و درگیرهای ما خیلی بیشتر از کارهای دیگر است. به ظاهر یک کار کمدی انجام می‌شود اما مثل یک کار تاریخی انرژی می‌برد چون لباس کردی داریم و یا هر پلان خیلی سختی دارد اما در عین حال می‌دانیم این فضاهای جدید مورد توجه مردم است و از دیدن این تصاویر و شوخی‌ها لذت می‌برند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا