ایران و جهان

تحقق یک‌سوم کل اشتغال کشور توسط کمیته امداد


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله عبدالملکی ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از هفت پهپاد برای ارائه خدمات کشاورزی که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین‌دشت استان البرز با حضور رئیس کمیته امداد کشور و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین راهبرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در برطرف کردن فقر در جامعه، ایجاد اشتغال و درآمد باثبات و پایدار برای خانواده‌های نیازمند است، چراکه این امر موضوعی است که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید جدی داشتند.

وی بیان کرد: به فضل خدا در دو سال گذشته حدود یک‌سوم کل اشتغال ناخالص کشور توسط این نهاد و با همکاری بخش خصوصی، سایر دستگاه‌ها و شبکه بانکی ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کمیته امداد در فاز جدید در سال جهش تولید به جز ایجاد اشتغال برای محرومان، در راستای تقویت تولید علمی و کمک به جهش علمی در نهضت‌هایی در برنامه اشتغال‌زایی تأکید دارد که این امر اثر بیشتری بر روی تولید دارند و غیر از اینکه درآمد باثبات و پایدار برای خانواده‌های نیازمند ایجاد می‌کند.

ایجاد مدیریت مشاغل نوین و دانش‌بنیان در کمیته امداد

وی ادامه داد: بند دوم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در واقع نصب العین ما در کمیته امداد هستند، در ارکان کشور تقویت اقتصاد دانش‌بنیان است تا در این راستا دانش و فناوری، محور اصلی تولید قرار بگیرد، به همین جهت از سال گذشته مدیریت مشاغل نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان در کمیته امداد امام خمینی (ره) شکل گرفت.

عبدالملکی افزود: کما اینکه ما ده‌ها هزار نفر مستعدین مشاغل دانش‌بنیان در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) در مجموعه نیازمندان کشور داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌هایی که خیلی با افتخار امروز آغاز به کار رسمی آن را اعلام می‌کنیم بحث طرح پهپادهای خدمات کشاورزی است که از طریق الگوی راهبری شغلی در حال اجرا است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه حدود ۱۹۰ نفر در ۶ استان کشور در گام اول استعدادسنجی شدند، گفت: طی چهار مرحله آموزش‌های توجیهی و اولیه دیدند و دو جلسه تئوری و عملیاتی و در نهایت آموزش‌های عملیاتی با پهپادهای حرفه‌ای فرا گرفتند.

درآمد سالانه هر پهپاد خدمات کشاورزی ۵۰۰ میلیون تومان است

وی افزود: در مرحله آخر کارورزی و فعالیت با پهپادهای سم‌پاشی در مزارع آموزش دیدند و در نهایت ۲۰ تیم از شش استان تشکیل شد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: امروز از هفت فروند پهپاد برای ارائه خدمات کشاورزی رونمایی می‌شود و فرصت بسیار خوبی است برای ایجاد مشاغلی که درآمد بالایی دارند و همچنین روی تقویت تولید ملی اثر دارند و در نهایت دانش‌بنیان هستند.

وی ادامه داد: درآمد ناخالص هر کدام از این پهپادها که یک تیم سه‌نفره مدیریت می‌کند و مالک آن هستند حدود ۵۰۰ میلیون تومان در سال است که سال اول هزینه کل پهپاد استحصال می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: ضمن اینکه تسهیلاتی که از طرف کمیته امداد برای خرید پهپادها داده شده یک تسهیلات هفت‌ساله است با سود ۴ درصد است که در هر صورت طرح بسیار اقتصادی و به صرفه است.

وی در پایان متذکر شد: در مقاطع بعدی مابقی پهپادهای در قالب ۱۳ گروه بعدی رونمایی خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در سال آتی از ده‌ها گروه کمک بگیریم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا