ایران و جهان

برگزاری رزمایش «تکیه گاه محکم»؛ پیام اقتدار مقاومت به تل آویو

خبرگزاری مهر گروه بین الملل: گروههای فلسطینی امروز از مانور مشترکی با نام «الرکن الشدید» (تکیه گاه محکم) پرده برداشتند که از قبل از برگزاری آن با هدف حفظ آمادگی در برابر رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. این رزمایش تا فردا چهارشنبه ادامه خواهد یافت و در جریان آن آمادگی برای هر جنگی با رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته می‌شود از شلیک موشک گرفته تا سنجش میزان آمادگی تیم‌های امدادی و پزشکی برای کمک به مجروحان و نیز نحوه اداره جنگ از سوی رزمندگان مقاومت فلسطین تمرین می‌شود.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان کنفرانس مطبوعاتی امروز تأکید کرد: مانور مشترک «تکیه‌گاه محکم» با مشارکت مبارزان شاخه‌های نظامی گروه‌های مقاومت تحت فرماندهی اتاق عملیات مشترک مقاومت را اعلام می‌کنیم. در این مانور سناریوهای مختلفی در شمال تا جنوب نوار غزه به اجرا گذاشته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: ما در این مانور مشترک تهدیدات احتمالی از جانب دشمن را شبیه‌سازی خواهیم کرد و هدف از برگزاری مانور، بالا بردن سطح آمادگی و کارایی مبارزان مقاومت برای جنگ در شرایط و زمان‌های مختلف خواهد بود. این مانور دفاعی بیانگر آمادگی مقاومت برای دفاع از ملت در تمامی شرایط است و فرماندهان مقاومت آماده ورود به هر نبردی برای دفاع از ملت و سرزمین فلسطین هستند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت همچنین عنوان کرده است: اجازه نخواهیم داد دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین دست به تجاوز بزند، سلاح ما همیشه آماده است و مقاومت تصمیمی واحد و یکپارچه برای ورود به هرگونه نبرد تحمیلی با دشمن در هر زمان و مکانی اتخاذ کرده است.

در این بیانیه تأکید شده است: سران رژیم صهیونیستی باید بدانند که صرف فکر کردن به هرگونه تجاوز و ماجراجویی جدید علیه ملت فلسطین با پاسخ قاطع و شدید مقاومت مواجه خواهد شد و به یاری خداوند عملیات‌های غافلگیرکننده زیادی برای دشمن داریم. این مانورهای مشترک به روشنی بیانگر تصمیم واحد و مشترک و وحدت تمامی شاخه‌های نظامی گروه‌های فلسطینی است.

در بیانیه مذکور آمده است: به فضل خداوند مقاومت امروز در بهترین و قوی‌ترین حالت ممکن قرار دارد و قادر به وارد کردن ضرباتی سخت و دردناک به دشمن است و هرگز به این رژیم اجازه نخواهد داد معادلات و قواعد بازی جدیدی را بر ملت فلسطین تحمیل کند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین تأکید کرده است: پیام مقاومت به تمامی جهانیان این است که سخن مقاومت فصل‌الخطاب خواهد بود و مقاومت همچنان به یاری خداوند دست بالا را خواهد داشت و توافقنامه‌های خفت‌بار عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی نمی‌توانند چیزی را تغییر دهند.

گروه‌های مقاومت و اتاق عملیات مشترک مقاومت از عموم ملت فلسطین در هر مکانی که حامی و پشتیبان مقاومت هستند و قاطعانه در برابر تمامی توطئه‌ها ایستاده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنند. سلام و درود به ارواح شهدا که این سرزمین را با خون خود آبیاری کردند، بر تمامی مجروحان و اسرای قهرمان و آزادگانی که نماد آزادی و عزت هستند.

این مانور با مشارکت گردان‌های قسام، گردان‌های قدس، کتائب شهید ابوعلی مصطفی، گردان‌های ناصر صلاح الدین، کتائب مقاومت ملی، کتائب شهدای الاقصی، تیپ العامودی، جیش العاصفه، گروههای شهید ایمن جوده، کتائب شهید عبدالقادر الحسینی، کتائب المجاهدین، کتائب الانصار و گردان‌های شهید جهاد جبریل در حال برگزاری است.

با شروع این رزمایش از سوی مقاومت فلسطین، نظامیان صهیونیست به حال آماده باش درآمدند تا ببیند چه خبر است. در واقع این حال آماده باش اهداف اطلاعاتی داشته تا از آنچه در این رزمایش می‌گذرد، آگاه شوند با شروع این رزمایش از سوی مقاومت فلسطین، نظامیان صهیونیست به حال آماده باش درآمدند تا ببیند چه خبر است. در واقع این حال آماده باش اهداف اطلاعاتی داشته تا از آنچه در این رزمایش می‌گذرد، آگاه شوند.

این رزمایش همانگونه که از نامش یعنی تکیه گاه محکم بر می‌آید با هدف ارسال این پیام به صهیونیست‌ها بود که رزمندگان مقاومت فلسطین در اوج آمادگی به سر می‌برند.

هدف از برگزاری این رزمایش در این برهه حساس قابل توجه است زیرا در شرایطی برگزار می‌شود که سازشکاران برای رفتن به سوی صهیونیست‌ها هروله می‌کنند و گوی سبقت را یکدیگر می‌ربایند و از حیث سیاسی تحرکاتی در کار است که آرمان فلسطین را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در واقع برگزاری این رزمایش در شرایطی برگزار می‌شود که تل آویو می کوشد که از شرایط سازش بیشترین سو استفاده را کند و گروههای فلسطینی را ضعیف جلوه دهد اما مقاومت فلسطین که تاکنون ضربات مهلکی به صهیونیست‌ها وارد کرده است با این رزمایش نشان داد که تل آویو باید همچنان در رعب و وحشت از جانب مقاومت فلسطین به سر ببرد.

نکته بارز در این مانور مشترک به نمایش گذاشتن اتحاد در کنار توان نظامی و موشکی مقاومت فلسطین است. این رزمایش سبب می‌شود که رژیم صهیونیستی به خیال خود با استفاده از شرایط کنونی مرتکب حماقتی نشود. این رزمایش سبب می‌شود که دشمن صهیونیست بفهمد که کوچک‌تری تحرک علیه غزه با واکنش سخت و کوبنده مقاومت روبرو خواهد شد این رزمایش سبب می‌شود که رژیم صهیونیستی به خیال خود با استفاده از شرایط کنونی مرتکب حماقتی نشود. این رزمایش سبب می‌شود که دشمن صهیونیست بفهمد که کوچک‌ترین تحرک علیه غزه با واکنش سخت و کوبنده مقاومت روبرو خواهد شد.

این در حالی است که محمود الزهار از رهبران ارشد حماس روز گذشته به نقشی که موشک کورنت در بازدارندگی علیه صهیونیست‌ها ایفا کرده است، پرداخت.

مقاومت با این رزمایش در واقع این پیام را به دشمن صهیونیست داد که اجازه تغییر قواعد را نخواهد داد. این توافقات ننگین هرگز سبب تغییر واقعیت میدانی نخواهد شد.

چهار پیام رزمایش «الرکن الشدید»

مانور «الرکن الشدید» (تکیه گاه محکم» با شلیک موشک‌ها آغاز شد در واقع حامل ۴ پیام بود؛

اول، این رزمایش دفاعی تأکیدی بر آمادگی مقاومت درهمه شرایط است و اینکه مقاومت، آمادگی برای ورود به هر جنگی برای دفاع از ملت فلسطین را دارد و به دشمن اجازه تعدی و تجاوز داده نخواهد شد زیرا با سلاح مرگبار مقاومت فلسطین روبرو خواهد شد. اگر تل آویو در مخیله خود به فکر ارتکاب حماقت باشد با واکنش شدید و کوبنده روبرو می‌شود.

دوم، پیام وحدت. این رزمایش در واقع اتحاد میان گروههای مقاومت را نشان داد که طی سال‌ها تجربه و نبرد با دشمن تجارب گرانبهایی به دست آورده اند. این در واقع همدلی در دفاع از فلسطین را نشان می‌دهد که همه گروههای با هم ضربه مهلک به دشمن صهیونیست در صورت هر گونه تجاوز وارد می‌کنند.

سوم، نمایش توان روز افزون مقاومت فلسطین. در واقع این رزمایش نشان دهنده توان روز افزون مقاومت فلسطین و پیشرفت تاکتیک‌ها و تجهیزات آنرا به رخ جهانیان می‌کشد. این مانور این پیام را به سازشکاران و رژیم صهیونیستی می‌دهد که مقاومت قوی و پابرجاست و توان وارد کردن ضربات دردناک به تل آویو را دارد.

چهارم، مقاومت خط مقدم دفاع از فلسطین و آرمان آن است و سازشکاران و ایادی صهیونیست‌ها به جهنم می‌روند و مقاومت و مبارزه علیه اشغالگران تا اخراج آنها ادامه می‌یابد.

این مانور تأثیر مستقیم بر رژیم صهیونیستی خواهد داشت به ویژه در سایه ناتوانی سران این رژیم در مقابل مقاومت و مقابله با آن و شکست طرح‌های جنگی در توقف تهدیدات مقاومت این مانور تأثیر مستقیم بر رژیم صهیونیستی خواهد داشت به ویژه در سایه ناتوانی سران این رژیم در مقابل مقاومت فلسطین و مقابله با آن و شکست طرح‌های جنگی صهیونیست‌ها در توقف تهدیدات مقاومت. سران این رژیم نه توانسته اند با بالن‌های آتشزا به شهرک‌های صهیونیست غزه مقابله کنند نه با تهدیدات موشکی مقاومت فلسطین. این مانور سبب خواهد شد که احزاب مخالفت نتانیاهو بر دامنه اقدامات خود علیه بنیامین نتانیاهو بیافزایند و وی را مسئول آنچه در غزه رخ می‌دهد، بدانند. برگزاری این رزمایش شکستی برای سران رژیم صهیونیستی است.

این مانور پیام بازدارندگی به همراه داشت. همچنین این پیام را به دنبال داشت که همه گروههای مقاومت توان و سلاح خود را تحت رهبری واحد به کار می‌گیرند و این اتحاد نظامی ابتکار عمل را در دست مقاومت قرار می‌دهد و سرآغاز دوره جدیدی است که نتایج مفیدی به همراه خواهد داشت و البته اینکه مبارزان فلسطینی دوش به دوش و در کنار یکدیگر بجنگند موضوع عجیبی نیست؛ اما در این رزمایش آنها از آموزش و تجهیز گرفته تا نحوه اداره نبرد با دشمن صهیونیست و جنگ مشترک در میدان‌های نبرد را تمرین می‌کنند.

گذشته از آن این مانور تأثیر زیادی در روحیه مردم فلسطین که این روزها اخبار شرم آور سازش در کنار رنج‌های دیگر آنها را آزار می‌دهد، به همراه دارد و به مثابه قوت قلب و دمیدن روحیه مقاومت و امید در جان مردم فلسطین بیشتر از قبل است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا