ایران و جهان

برنامه‌های سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان تشریح شد


به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی صبح پنجشنبه در نشست خبری با محوریت «تشریح برنامه‌های اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی» بیان داشت: در باور ما نمی‌گنجد که یک سال است که حاج قاسم در بین ما نیست و نور چشممان آرامش قلبمان از میان ما رفته، حاج قاسم آرامش دهنده قلوب ملت ایران بود.

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی هرگز از ذهن تاریخ محو نخواهد شد، با اینکه دشمن می‌خواست با شهادت سردار سلیمانی غروب این انسان بزرگ را ببیند اما شهادت او طلوعی جدید برای شیعه، مسلمین و انقلاب اسلامی شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز اگر دشمن یک حاج قاسم را از ما گرفت اما ۸۰ میلیون حاج قاسم در ایران به وجود آمد و این رویش بزرگ مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

معروفی تصریح کرد: در شهادت سردار سلیمانی شاهد بودیم که چگونه مردم ادیان مختلف به شهادت سردار عاشقانه واکنش نشان دادند این همان طلوع جدید و ماندگار حاج قاسم است و ترویج این مکتب می‌تواند به عنوان مصونیت انقلاب ما باشد.

معروفی با اشاره به اینکه حاج قاسم قربانی همه ملت بزرگ ایران بود، یادآور شد: شب گذشته به دیدار خانواده سردار سلیمانی رفته بودم؛ همسر وفادار و صبور این شهید بزرگوار می‌گفت «رفته بودم به زیارت مرقد حاج قاسم، دیدم مردم اطراف مزار ایشان هستند و نتوانستم نزدیک شوم و گفتم که حاجی در زمان حیاتت متعلق به مردم بودی در زمان شهادت هم متعلق به مردم هستی».

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: حاج قاسم یک انسان بزرگ و الهی بود چون الهی، فاطمی و حسینی فکر می‌کرد لذا او زمان شهادت و نوع شهادت خود را در سال ۷۸ تفسیر کرده بود برای همین امروز حاج قاسم به عنوان قهرمان جاوید ملت ایران و جهان اسلام است.

معروفی ابراز داشت: حاج قاسم در هر عرصه‌ای (سیاسی، اقتصادی و …) یک قهرمان است و ما به عنوان یک مسلمان انقلابی و یک کرمانی‌ها افتخار می‌کنیم که حاج قاسم سلیمانی از جنس ما و استاد و فرمانده ماست و ما مرید او هستیم. حاج قاسم اهل زد و بند و تظاهر و ریا نبود و تنها با خدا معامله می‌کرد و به همین دلیل امروز در بین قلوب محبوب است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در راستای گرامیداشت سالگرد این سردار عزیز ستاد ترویج مکتب حاج قاسم را تشکیل داده‌ایم ضمن اینکه شورای سیاست گذاری، کارگروه‌ها، کمیته‌های مختلف و هیئت اندیشه ورز و… برای ترویج این مکتب از مدت‌ها قبل تشکیل و برنامه‌های خود را آغاز کرده‌ایم. یکی دیگر از اقدامات ما در رابطه با ترویج مکتب حاج قاسم تولید محتوا در فضای مجازی بود.

برگزاری برنامه‌های سالگرد سردار سلیمانی به صورت قشری

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص برگزاری برنامه‌های اولین سالگرد حاج قاسم گفت: با توجه به شیوع کرونا همه برنامه‌ها را با وسواس پیش بردیم و مصلای بزرگ امام علی (ع) که ظرفیت ۱۰ هزار نفری دارد را تنها برای ۲۰۰ نفر محیا کردیم و فقط همین تعداد اجازه ورود دارند ضمن اینکه مهمانان ما عام نیستند اما طوری برنامه‌ریزی و مدیریت کردیم تا از همه اقشار در سالگرد حضور داشته باشند.

معروفی یادآور شد: طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در سالگرد شهادت حاج قاسم هیچ‌گونه تجمعی نداریم و حتی خانواده سردار سلیمانی اعلام کردند که هر تصمیمی که ستاد ترویج مکتب حاج قاسم بگیرند را قبول دارند.

وی اذعان داشت: مراسم سالگرد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از ۱۳ لغایت ۱۸ دی‌ماه در کرمان برگزار می‌شود ضمن اینکه ما قرار نیست در برابر قانون بایستیم و قانون گریز نیستیم بلکه ما قانونمندیم؛ اما انتظار داریم این قانون در همه جا اجرا شود و همان طور که ما از همه احساسات و عواطفمان می‌گذریم، همه مسئولان، قانون نظام جمهوری اسلامی را در همه ابعاد عملیاتی کنند، انتظار داریم سیستم‌های نظارتی ما دست قانون گریزها را قطع کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: گلزار شهدا محل زیارت عاشقان است، ما اعلام کردیم که کسی به کرمان نیایند اما عاشقان می‌آیند ضمن اینکه آنجا را نیز مدیریت کرده و خواهیم کرد.

معروفی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا برای اینکه کسی آسیب نبیند، جلسات و مراسمات را به جلسات ویدئوکنفرانس تبدیل کردیم اما رسانه‌ها باید به مردم و به کشور بگویند که خیل عاشقان مکتب حاج قاسم سلیمانی ۱۰۰ درصد آماده و مهیا بودند اما چون ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که مراسم و تجمعی نداشته باشید ما اطاعت کردیم.

جزئیات برنامه‌های سالگرد سردار شهید سلیمانی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه‌های سالگرد با تلاوت دعای ندبه در کنار مزار شهید صبح روز ۱۲ دی‌ماه آغاز و با دعای کمیل ۱۸ دی در گلزار شهدا تمام می‌شود، افزود: عصر جمعه ۱۲ دی ماه گردهمایی روحانیون برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری چهلم آیت الله جعفری با حضور حجت الاسلام اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور در روز شنبه، اظهار کرد: روز یکشنبه گردهمایی عشایر با حضور آیت‌الله خاتمی، گردهمایی اصحاب رسانه با حضور سردار شریف، گردهمایی تقریب مذاهب با حضور حسینی شاهرودی و حاج آخوند میرزا علی بزرگ اهل سنت ترکمن، عصر یادواره شهدای مدافع حرم با حضور محسن رضایی برگزار می‌شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: روز دوشنبه گردهمایی نخبگان، دانشگاهیان و فرهنگیان سراسر استان با حضور قنبری و نیک روش، یادواره شهدای مدافعان سلامت با حضور وزیر بهداشت، در روز سه شنبه گردهمایی بانوان نخبه با حضور حاج علی اکبری، عصر یادواره شهدای تشییع با حضور وزیر اطلاعات، روز چهارشنبه گردهمایی یاران حاج قاسم با حضور فرماندهان اصلی لشکر ۴۱ ثارالله که این یک برنامه داخلی سپاه است، برگزار می‌شود و در عصر همین روز فرماندهان دفاع مقدس سراسر کشور با حضور در کنار مرقد سردار سلیمانی با فرمانده کل قوا بیعت می‌کنند.

سردار سلامی ۱۸ دی ماه به کرمان می‌آید

معروفی گفت: در روز پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه اجلاسیه سالگرد سردار سلیمانی با حضور فرمانده کل سپاه و مهمانانی از کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، این اجلاسیه محدود و تنها با حضور مسئولان و فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود. همچنین در روز ۱۷ دی‌ماه تشییع نمادین سردار سلیمانی از میدان آزادی تا گلزار شهدا به صورت موتوری خواهیم داشت که با بالگرد مراسم گلباران نیز خواهیم داشت و تاکید می‌کنم حرکت پیاده نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: در سالگرد شهادت سردار دل‌ها برنامه‌های متنوع و ویژه مردمی هم تدارک دیده‌ایم از جمله برنامه‌های سخنرانی هر شب به مدت یک ساعت از طریق تلویزیون پخش خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا