ایران و جهان

استقلال-گل گهر؛ از پیروزی پر التهاب حذفی تا آمار نزدیک در لیگ


به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال و گل گهر در حالی در هفته نهم رقابتهای لیگ برتر باید به دیدار هم بروند که در پایان هفته هشتم گل گهر با ۱۴ امتیاز در صدر و استقلال با یک بازی کمتر و ۱۲ امتیاز در رده چهاردهم قرار داشتند.

آنچه حساسیت این بازی را بیشتر از اندازه معمول می‌کند، حضور امیر قلعه نویی روی نیمکت آبی پوشان سیرجانی است و در زمین هم چهره‌های ویژه زیادی حضور دارند که از جمله آنها می‌توان به آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، بهنام برزای و گادوین منشا اشاره کرد که همگی سابقه حضور در تیم استقلال را دارند.

گادوین منشا با ۹ گل زده نه تنها بهترین گلزن این فصل از مسابقات است، بلکه می‌توان او را خاص‌ترین چهره این دیدار هم دانست. در میدانی که نقطه قوت گل گهر مهاجم نوک این تیم، گادوین منشا است؛ نقطه قوت تیم استقلال هم یک دروازه‌بان سرپنجه و آماده به اسم رشید مظاهری است. یکی از جذابیت‌های این بازی می‌تواند تقابل منشا و مظاهری در باکس محوطه جریمه آبی پوشان باشد.

این دیدار چهارمین تقابل دو تیم در دیدارهای رسمی و سومین دیدار آنها در چارچوب رقابتهای لیگ برتر است. دو تیم در حالی تاکنون ۳ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که تقابل‌های شان مساوی نداشته و یکی از دو تیم برنده از میدان خارج شده است. سهم هر یک از دو تیم در لیگ برتر یک پیروزی و یک شکست بوده و در تنها تقابل آنها در جام حذفی این استقلال بوده که پیروز شده است.

استقلال با ۳ مربی متفاوت در ۳ بازی قبلی مقابل گل گهر به میدان رفته که این ۳ نفر علیرضا منصوریان، استراماچونی و فرهاد مجیدی هستند. آبی پوشان با منصوریان و استراماچونی گل گهر را شکست داده و با مجیدی از این تیم شکست خورده‌اند.

گل گهر با دو مربی برابر آبی پوشان بازی کرده است. وینگو بگوویچ یک بار در جام حذفی و یک بار در لیگ برتر با آبی پوشان دیدار داشته که سهم وی در هر دو بازی شکست بوده و یک بار هم گل گهر با مجید جلالی به دیدار آبی پوشان آمده که در این بازی پیروز شده است.

آبی پوشان در مجموع ۳ دیدار گذشته ۴ بار به گل رسیده و گل گهر ۳ بار گلزنی را تجربه کرده است. آبی پوشان تاکنون مقابل گل گهر کلین شیت نداشته اما گل گهر یک بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل حریف بوده است.

یک نکته جالب در خصوص بازی‌های دو تیم این است که هر دو بازی آنها در لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شده است. آبیها یک بار در نیم فصل نخست لیگ برتر با حکم کمیته انضباطی در غیاب تماشاگران خود به دیدار گل گهر رفتند که با نتیجه ۲ بر یک پیروز شدند و این اولین پیروزی استراماچونی در لیگ برتر بود و یک بار هم در نیم فصل دوم به خاطر شرایط کرونایی با فرهاد مجیدی در سیرجان به مصاف گل گهر رفتند که در این بازی با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند.

برای استقلال میلیچ، مهدی قائدی، امید نورافکن و خسرو حیدری مقابل گل گهر گلزنی کردند و برای گل گهر نیز محمد غلامی، علیرضا ابراهیمی و بهنام برزای گل زنی کرده‌اند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا