ایران و جهان

استقلال حتما خوب است که خوب نتیجه می‌گیرد/دربی شرایط متفاوتی دارد


تیم فوتبال استقلال تهران در پایان هفته دهم به لطف پیروزی با ارزش مقابل آلومینیوم اراک موفق شد با یک بازی کمتر نسبت به خیلی از تیم‌ها در صدر جدول قرار گیرد و این در حالی است که همچنان برخی از منتقدان بر این عقیده هستند که این تیم خوب بازی نمی‌کند.

در این رابطه سعید بیگی هافبک پیشین آبی پوشان به خبرنگار مهر گفت: مگر خوب بودن چیست و چه شکلی است که استقلال نیست؟ خوب بودن یعنی خوب بازی کردن و خوب نتیجه گرفتن. وقتی آبی پوشان بهتر از همه تیم‌ها نتیجه می‌گیرند، یعنی فعلاً از همه بهتر هستند و سایر بحث‌ها هم حاشیه است.

وی اضافه کرد: خوب بازی کردن با زیبا و چشم‌نواز بازی کردن دو تعریف متفاوت دارد. استقلال شاید چشم‌نواز بازی نکند، اما حتماً خوب است. البته که از نظر من مقابل آلومینیوم تا حدودی چشم‌نواز هم بازی کرد.

بیگی در خصوص دیدار با آلومینیوم بیان داشت: پیروزی مقابل آلومینیوم یک نتیجه روحیه بخش بود تا باعث شود تیم با اعتماد به نفس بیشتری وارد دربی شود. البته که شرایط دربی کاملاً با شرایط دیگر بازی‌ها تفاوت دارد و در بسیاری از مواقع تیم‌هایی که در جدول پایین‌تر بودند در این بازی خاص عملکرد بهتری داشتند. اما در مجموع شرایط دربی را نمی‌توان از پیش تعیین کرد.

هافبک پیشین آبی پوشان با اشاره دروازه‌بان‌های دو تیم گفت: با اینکه هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در خط دفاعی شأن تزلزل دارند و به تیم‌های حریف نسبتاً زیاد موقعیت می‌دهند، اما مظاهری و لک این روزها بهترین عملکرد و کمترین اشتباه را دارند تا دروازه سرخابی‌ها به سختی و به ندرت باز شود. به نظر من نقطه برتری و قوت هر دو تیم دروازه‌بان‌ها هستند.

پیشکسوت آبی پوشان گفت: تفاوت فاحش دو تیم هم در خط حمله آنهاست. دست فکری در خط حمله کاملاً باز است و بازیکنان مختلفی دارد که می‌تواند با آنها در ۹۰ دقیقه بازی تاکتیک‌های مختلفی را اجرا کند. اما گل محمدی دست پری در خط حمله ندارد و برای باز کردن دروازه استقلال باید بیشتر چشم به ضربات ایستگاهی داشته باشد.

بیگی در خاتمه گفت: دربی می‌تواند در تعیین سرنوشت تیم قهرمان هم تأثیرگذار باشد و من امیدوارم پیش از هر چیز این یک بازی خوب و با کیفیت فنی باشد و به جز آن به عنوان پیشکسوت استقلال امیدوارم بازی با پیروزی این تیم به پایان برسد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا