ایران و جهان

ابومهدی المهندس: من و «حاج قاسم» در آستانه اسارت بودیم


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع رسانی نجباء، شهید «ابو مهدی المهندس» پیش از شهادت خود گفتگویی را با مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای «نجباء» انجام داده بود که اکنون برای اولین بار منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، ابو مهدی المهندس در این گفتگو، برای اولین بار به حضور خود و سردار سلیمانی در بطن میدان نبرد اشاره کرده است. او همچنین به نقش مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مردم عراق اشاره کرده است.

در همین ارتباط، شهید المهندس تأکید کرده است: اگر موضع مقام معظم رهبری در دفاع از ملت عراق نبود و اگر پشتیبانی ایشان از ملت عراق، از کُرد و ترکمن تا شیعه و سنی و ایزدی‌ها نبود، چه کسی از این ملت دفاع می‌کرد؟

شهید ابو مهدی المهندس افزوده است: چه کسی ایزدی‌ها را از محاصره سنجار نجات داد؟ چه کسی آن زمان به آنان کمک کرد؟ چه کسی به اربیل کمک کرد؟ چه کسی محاصره آمرلی را شکست؟ آمریکایی‌ها فقط نظاره می‌کردند، در حالی که حاج قاسم با بالگرد به اسپایکر رفت. اسپایکری که در آن زمان جزیره‌ای در وسط داعشی‌ها بود.

شهید فرودگاه بغداد در ادامه گفته است: همان زمان با بالگرد به دانشگاه تکریت رفتیم و با بالگرد وارد آمرلی شدیم در حالی که کاملاً در محاصره بود. با هواپیما من و حاج قاسم ۳روز قبل از اشغال فرودگاه تلعفر به آنجا رفتیم. در منطقه مخمور نزدیک بود من و ایشان کشته یا اسیر شویم؛ این در حالی است که مشغول دفاع از اربیل بودیم و تروریست‌های داعش از پل القویر عبور کرده بودند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا