ایران و جهان

آشوب در آمریکا حقیقت این کشور را برملا کرد


به گزارش خبرگزاری مهر، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان آغاز شد.

سید حسن نصرالله در اشاره به آشوب اخیر در آمریکا گفت: آنچه در آمریکا اتفاق افتاد صحنه ای است که آمریکایی ها به اجرای آن در دیگر کشورها عادت کرده اند اما ترامپ آن را در کشور خودشان پیاده کرد. در این خصوص باید بررسی و تامل کرد چرا که حقایق آمریکا را نشان داد.

دبیرکل حزب الله افزود: آنچه آمریکایی ها در یک شب شاهد آن بودند تنها گوشه ای ناچیز از نتیجه جنایت هایی که ترامپ طی ۴ سال در سوریه، عراق، یمن و جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام داد، بود. این اتفاق دروغ بودن دموکراسی آمریکا و خطرناک بودن رسیدن شخصی مثل ترامپ به منصب ریاست جمهوری را نشان می دهد. این خداوند بود که طی ۴ سال گذشته جهان را حفظ کرد چرا که کلید هسته ای دست فردی متکبر، سلطه گر و دیوانه مثل ترامپ است. امیدوارم که روزهای باقیمانده از دوره ترامپ هم به خیر بگذرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آنچه از سال ۲۰۰۵ تا امروز شاهد آن هستیم این است که تمام هیات هایی که به لبنان آمده اند محور اصلی اقدامات آنها مقاومت و سلاح و توانمندی های آن بوده است. آنچه برای غرب اهمیت دارد نحوه حمایت از اسرائیل در مقابل مقاومت لبنان است.

انفجار بندر بیروت

دبیرکل حزب الله درباره انفجار چند ماه پیش در بندر بیروت هم گفت: موضوع انفجار بندر بیروت باید به عنوان موضوعی داخلی باقی بماند و نباید آن را تبدیل به موضوعی منطقه ای، طائفه ای یا سیاسی کرد. حزب الله پرونده بندر بیروت را از لحاظ تحقیق و بررسی قضایی تا انتها پیگیری خواهد کرد و من به مردم لبنان می گویم که این پرونده باید به پایان عادلانه و صادقانه خود برسد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: از پرونده انفجار بندر بیروت از همان لحظه نخست و با بیان ادعاهایی در خصوص موشک و مهمات، علیه حزب الله استفاده شد و سپس با هدف قرار دادن میشل عون رئیس جمهور تکمیل شد. تحقیقات ارتش لبنان و نیروهای امنیتی پایان یافته و نسخه ای از آن به بازپرس قضایی ارائه شده است و من اینجا سوال می کنم که آیا مردم لبنان نباید از این تحقیقات اطلاع داشته باشند؟ ما خواهان شناخت حقایق در خصوص انفجار بندر بیروت و بازخواست عوامل و مسئولان آن هستیم. از فرماندهی ارتش و نیروهای امنیتی می خواهیم که نتیجه تحقیقات در این خصوص را به مردم لبنان اطلاع رسانی کنند.

دبیرکل حزب الله افزود: خانواده های شهدا و مجروحان حق دارند که از نحوه شهادت و جراحت فرزندان خود و حقیقت کامل اطلاع داشته باشند و بدانند که این حادثه با برنامه ریزی معین یا در نتیجه اهمال صورت گرفته است. مردم لبنان باید بدانند که محموله نیتران آمونیوم چطور بدون اطلاع داشتن ناوگان دریایی آمریکا و نیروهای یونیفیل به لبنان رسیده است. بازپرس قضایی در تحقیقات خود سعی دارد بدون توضیح حقیقت انفجار بندر بیروت آن را به مسئولیت های اداری ربط دهد. بازپرس قضایی باید مردم لبنان را از آنچه در انفجار بندر به وقوع پیوست آگاه نماید و روند تحقیقات بازپرسی باید تصحیح شود.

موسسه قرض الحسنه حزب الله

سید حسن نصرالله گفت: مدتی است که اخباری منفی در خصوص موسسه القرض الحسن منتشر می شود. هجمه ها علیه این موسسه فرصتی برای شناساندن آن و استفاده لبنانی ها از آن است. دارایی های القرض الحسن کمک های مردم است و این موسسه در سال ۱۹۸۷ مجوز قانونی دریافت کرده است. جمعیت القرض الحسن توسط برخی برادران و علمای دینی تاسیس شده است. کار این موسسه یک کار اجتماعی، انسانی، اخلاقی و شرافتمندانه است و اجر دارد و از شریفترین عبادات است.

دبیرکل حزب الله افزود: این مؤسسه هرگز اموال مردم را از بین نبرده و یا گم نکرده است حتی وقتی که در جنگ ۳۳ روزه یکی از مخازن هدف حمله قرار گرفت، مؤسسه القرض الحسن خود را ملزم به پرداخت اموال مردم کرد. تحریم های آمریکا علیه حزب الله و موسسات و نزدیکان آن و عملکرد بانک های لبنان در حرکت به سمت قرض الحسنه نقش داشت.

سید حسن نصرالله گفت: موسسه القرض الحسن از ابتدا در خدمت یک طائفه یا گروه معینی نبود بلکه به تمام مردم و هرکس که خواهان مشارکت است تعلق داشت.

تکمیل می شود…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا