ایران و جهان

آخرین خبرها از لاستیک‌سازی خرم‌آباد/ پیشرفت ۱۵ درصدی بعد از ۷ سال

مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه لاستیک سازی خرم آباد، اظهار داشت: این پروژه تنها ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی این پروژه، سرمایه گذار است، عنوان کرد: با توجه به اعلام وکیل سرمایه گذار، ایشان توان ادامه کار را ندارند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اما سرمایه گذار حاضر است که کسی شریک وی شود تا کار ادامه پیدا کند، افزود: این پروژه چند هزار میلیارد پول می‌خواهد.

ویسکرمی با بیان اینکه اگر این کارخانه ایجاد شود دو هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود، گفت: می‌توان به صورت فاز بندی آن را افتتاح کرد.

وی، تصریح کرد: ما هنوز پیگیر هستیم که از طریق نهادهای انقلابی و یا یک سرمایه گذار عظیم آن را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این پروژه تا حالا پیشرفت جدی نداشته‌ایم.

بنابر این گزارش، از «لاستیک‌سازی» و هزار شغلی که قرار بود برای لرستانی‌ها ایجاد کند امروز تنها یک خاطره دورمانده است؛ رؤیایی که در سال ۹۳ در جریان سفر رئیس‌جمهوری به لرستان با عنوان «بزرگ‌ترین پروژه صنعتی» لرستان در اذهان جوانان بیکار این استان نقش بست.

پروژه‌ای که قرار بود ۳۶ ماهه تمام شود امروز با گذشت ۷ سال در قالب یک زمین خالی در کوهپایه‌های خرم آباد به چشم می‌خورد تا ایجاد بیش از ۱۲۰۰ شغل برای جوانان لرستان تنها یک سراب باشد.

شاید اگر در همان سال‌های ابتدایی کلنگ زنی پروژه اهتمام ویژه ای برای فعال شدن پروژه لاستیک سازی خرم آباد شکل می‌گرفت، امروز بیش از هزار نفر از جوانان لرستان دارای شغل بودند و این استان همچنان در میان بیکارترین استان‌های کشور قرار نمی‌گرفت؛ موضوعی که در مورد دیگر پروژه‌های ناتمام اقتصادی لرستان نیز صدق می‌کند.

پیش از این خبرگزاری مهر با انتشار گزارش‌های متعددی بر ضرورت اجرای این پروژه تاکید کرده بود که برخی از آنها را اینجا، اینجا و اینجا می‌توانید بخوانید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا