اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

۵ گروه مشمول دریافت یارانه سوم اعلام شد/ یارانه معیشتی کرونا از امشب به مدت چهار ماه پرداخت خواهد شد

بر این اساس به سایر افراد مشمول این یارانه، ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد. بر اساس تصمیم گیری‌های صورت گرفته این یارانه به خانوارهایی هیچ یک از اعضای آنها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند، تعلق می‌گیرد.

 

همچنین خانوارهایی که هیچ یک از اعضای آنها بیمه پرداز نباشند و خانوارهایی که اعضای آنها طبق شاخص‌های بانکی از درآمدحداقلی برخوردار نباشند، مشمول دریافت این یارانه خواهند شد.

یارانه صد هزار تومانی به افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند، پرداخت می‌شود.به این ترتیب با توجه به پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ایران، این یارانه به این تعداد از مردم تعلق خواهد گرفت . در حال حاضر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، یارانه معیشتی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است. به موجب اعلام سازمان برنامه و بودجه یارانه سوم برای یارانه بگیران معیشتی و خانوارهای هدف ۱۰۰ هزار تومان و برای خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است .

در این صورت اگر خانواری چهار نفره مشمول هر سه یارانه باشد ، در ماه مبلغی برابر با ۵۷۲ هزار تومان یارانه دریافت می کند. این خانواده در صورتی که تحت پوشش نهادهای حمایتی باشد، ۸۰ هزار تومان بیش از این مبلغ دریافت خواهد کرد.

یارانه سوم از ساعت ۱۲ روز ۲۷ اذر در حسابهای سرپرستان خانوار قرار دارد.

اولین مرحله این حمایت معیشتی ساعت ۲۴ روز ۲۷ آذرماه ۱۳۹۹ به حساب افراد مشمول واریز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا