ایران و جهان

گل گهر به دنبال تداوم صدرنشینی/ اسطوره‌های استقلال به هم رسیدند


به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز از هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر با انجام ۵ بازی برگزار می‌شود که در این بازیها آلومینیوم و ماشین سازی در اراک به میدان می‌روند، فولاد در تبریز به مصاف تراکتور می‌رود، سایپا میزبان مس رفسنجان است، گل گهر از پیکان پذیرایی می‌کند و استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود.

آلومینیوم اراک – ماشین سازی تبریز
رسول خطیبی سرمربی پیشین ماشین سازی و فعلی آلومینیوم است و همین موضوع به تنهایی کافی است تا حساسیت‌های این بازی را افزایش دهد.

به جز رسیدن خطیبی و آلومینیوم به یکدیگر، این دیدار مصافی بین دو تیم پایین جدولی است که این هم باعث افزایش حساسیت های آن می‌شود. آلومینیوم اراک هنوز موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده و ماشین سازی تنها یکبار طعم گلزنی را چشیده است. آلومینیوم ۴ و ماشین سازی ۶ بار دروازه شان باز شده است و آنچه مایه امیدواری تیم اراکی است، گل نخوردن در دو بازی آخر است.

مساوی به درد هیچ‌یک از دو تیم نمی‌خورد چون باعث صعود آنها در جدول نمی‌شود. پیروزی برای اراکی‌ها منجر به یک پله صعود در جدول می‌شود و تبریزی‌ها در صورت پیروزی با دو پله صعود به رده سیزدهم می‌رسند.

تراکتور – فولاد

این بازی را هم می‌توان یکی از بازیهای حساس این هفته دانست. شاگردان علیرضا منصوریان در تراکتور هفته گذشته نخستین پیروزی خود را به دست آوردند تا با اعتماد به نفس بیشتری بازیهای خود را ادامه دهند. در دیگر تیم، جواد نکونام هدایت تیم خوزستانی را بر عهده دارد.

این دیدار جدالی بین اسطوره‌های استقلال است که در لیگ بیستم با تیم های مدعی و قرمز پوش تبریز و اهواز رقابت می کنند. تساوی در این بازی به درد هیچ‌کدام از تیم ها نمی‌خورد. اما پیروزی یکی از دو تیم می تواند منجر به صعود چند پله‌ای در جدول شود.

فولاد ۵ بار در ۴ بازی قبلی خود گلزنی کرده و تراکتور تنها ۲ بار موفق به گلزنی شده است. در مقابل فولاد ۴ بار دروازه‌اش باز شده و دروازه سرخ پوشان تبریزی تنها ۲ بار توسط حریفان گشوده شده است. فولاد تنها یک امتیاز از تراکتور بیشتر دارد و به لطف همین یک امتیاز ۴ پله بالاتر از این رقیب تبریزی در جدول قرار گرفته است.

سایپا – مس رفسنجان

دو تیم نارنجی پوش لیگ بیستم جدال جالب توجهی در هفته پنجم خواهند داشت. سایپایی‌ها به تازگی در جدول رده بندی به وضعیت خود سر و سامان داده‌اند و دوست ندارند روند رو به رشدشان در مقابله با تیمی از انتهای جدول روند متوقف شود.

ابراهیم صادقی تنها مربی شاغل در لیگ است که از فصل هجدهم کار خود را به عنوان سرمربی در تیم کنونی‌اش آغاز کرده و با دوام ترین مربی به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد کاملاً تحت حمایت باشگاه سایپا قرار دارد.

در مقابل با اینکه محمد ربیعی نیز فصل گذشته سرمربی مس رفسنجان بود و این تیم را به لیگ برتر رساند، اما شرایط نامساعد این تیم در جدول باعث متزلزل شدن جایگاه وی شده است و از این رو دیدار دو تیم برای ربیعی بسیار حائز اهمیت است.

گل گهر سیرجان – پیکان

شاید حتی خوشبین ترین هواداران گل گهر هم پیش از شروع فصل گمان نمی‌بردند تیمشان در هر چهار هفته ابتدایی فصل صدرنشین مسابقات باشد و حالا انتظارها از این تیم بالا رفته است.

گل گهر اولین تیمی بود که امتیازاتش در این فصل دو رقمی شد و حالا آنها که هفته گذشته خارج از خانه پیروز شدند، در خانه مقابل تیمی بازی دارند که به ارائه بازی بسته مقابل تیم های قدرتمدتر از خود شهره است.

همه تیم‌های مدعی چشم به لغزش گل گهر دارند و سیرجانی‌ها به دنبال ارائه بهترین عملکرد هستند تا تداوم صدرنشینی های متوالی آنها به هفته پنجم کشیده شود. اتفاقی که به نظر می رسد چندان هم دور از دسترس نباشد.

پیکان هم که با مهدی تارتار عملکرد قابل قبولی داشته است، بعد از پیروزی بر شهرخودرو و متوقف کردن استقلال، حالا کار سخت تری در سیرجان مقابل صدرنشین مسابقات دارد.

پیروزی سیرجانی‌ها در این بازی صدرنشینی شان را تحت هر شرایطی حفظ خواهد کرد و پیکان که با ۵ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد در صورت پیروزی در این بازی ظرفیت چند پله صعود را خواهد داشت.

استقلال – صنعت نفت

این بازی که یکی از حساس ترین بازیهای هفته پنجم است، در صورتی حساس تر می‌شود که گل گهر مقابل پیکان شکست بخورد چون در این صورت آبی پوشان می توانند در صورت پیروزی بر صنعت نفت به صدر جدول صعود کنند. البته منوط به اینکه تفاضل گل این تیم هم نسبت به گل گهر بهتر شود. آبی پوشان تاکنون در هر دو دیدار خانگی خود پیروز شده و گلی هم نخورده اند و این آمار امیدواری آنها را نسبت به این بازی بیشتر می کند.

مهم ترین بازیکن صنعت نفت طالب ریکانی کاپیتان بازیساز و گلزن آنهاست که به تنهایی به اندازه تمام تیم استقلال گل زده و در بالای جدول گلزنان برتر نیز قرار دارد.

آبی پوشان برای این بازی ۵ بازیکن را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند که مهمترین آنها وریا غفوری و شیخ دیاباته است. به جز این دو نفر، سیاوش یزدانی، فرشید اسماعیلی و مسعود ریگی هم به دلیل آسیب دیدگی شرایط حضور در این بازی را ندارند و این یکی از دغدغه های بزرگ تیم فکری برای این بازی است.

برنامه بازیهای روز دوم از هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است؛

دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹
گل گهرسیرجان – پیکان تهران ساعت ۱۵/ ورزشگاه امامعلی سیرجان
رضا عادل – علی الفتی – سیاوش باقرنژاد – مصطفی بینش
ناظر: مسعود مرادی

آلومینیوم اراک – ماشین سازی تبریز ساعت ۱۵/ ورزشگاه امام خمینی اراک
عباس راکی – رحیم حاجی پور – ولی کاووسی – عبدالنبی پورخلف
ناظر: نادر جعفری

تراکتور – فولاد خوزستان ساعت ۱۵/ ورزشگاه یادگار امام تبریز
محمدرضا اکبریان – تورج عیوض محمدی – محسن سلطانی – سعاد وفاپیشه
ناظر: حسن کامرانی فر

سایپا تهران – مس رفسنجان ساعت ۱۵/ ورزشگاه شهید دستگردی تهران
امیرسامان سلطانی – مهدی شفیعی – مجتبی غریب – مسعود حقیقی
ناظر: بهرام مهرپیما

استقلال – صنعت نفت آبادان ساعت ۱۶:۱۵/ ورزشگاه آزادی تهران
حسن اکرمی – یعقوب سخندان – امیر محمدداود زاده – مرتضی منصوریان
ناظر: علیرضا کهوری


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا