ایران و جهان

کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت، انصافاً نمره خوبی گرفتند


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در آئین بزرگداشت روز پرستار با تبریک ولادت حضرت زینت کبری (س) و گرامیداشت روز پرستار تاکید کرد که کادر درمانی ایران اسلامی به عنوان مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با کرونا با از خودگذشتگی، انصافاً نمره خوبی گرفتند و بی تردید وجدان عمومی در برابر آنان تواضع می‌کند.

وی افزود: امروز مجموعه کادری که بار مسؤولیت بهداشت و درمان کشور را بر عهده دارد نه تنها مورد اعتماد ایرانیان بلکه مورد اعتماد غیرایرانیان است و اینکه افرادی که در اروپا زندگی می‌کنند اما در صورت نیاز به عمل‌های جراحی، راهی ایران می‌شوند، افتخاری برای ایران است.

رئیس جمهور با تجلیل از ایثار، فداکاری و جانفشانی کادر درمانی بویژه جامعه پرستاری کشور، گفت: بدون تردید فداکاری این عزیزان در تاریخ ثبت خواهد شد و ملت ایران خدمات این عزیزان را هرگز فراموش نخواهند کرد.

روحانی حضرت زینب کبری (س) را الگوی بی‌بدیل جامعه پرستاری کشور دانست و گفت: چه الگویی بالاتر از دخت امیرالمؤمنین (ع) که از یک طرف نزدیک‌ترین عزیزانش به شهادت رسیدند و از طرفی بایستی از کودکان که زیر شلاق ستمگران بودند، حفاظت می‌کرد و از طرف دیگر از امام سجاد (ع) پرستاری می‌نمود.

رئیس جمهور با بیان اینکه براساس آنچه در قرآن مجید آمده، در زندگی روزهایی برای امتحان روشن و آشکار وجود دارد، اظهار داشت: بدون شک دوران ۸ سال جنگ تحمیلی، دوران جنگ اقتصادی و نیز موضوع کرونا از جمله آزمایش‌های بزرگ برای ملت ایران بود که البته اقشار مختلف مردم بویژه کادر درمان که داوطلبانه در همه این عرصه‌ها حضور داشتند، در این امتحانات سربلند و موفق بودند.

وی با بیان اینکه بخش بهداشت و درمان از اولویت‌های دولت تدبیر و امید و از جمله وعده‌های انتخاباتی در سال ۹۲ بود، اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم اجرای طرح تحول سلامت را در دستور کار قرار دادیم و امروز حتی منتقدین دولت نیز به موفقیت‌آمیز بودن این کار بزرگ اذعان دارند. به واسطه اجرای این طرح، هزینه‌های سرسام‌آور درمان، کاهش یافته است. همچنین در کنار اجرای این طرح بیمه سلامت و عمومی کردن بیمه برای همه مردم را به اجرا در آوردیم.

روحانی خاطر نشان کرد: در ۷ سال گذشته ۳۶ هزار تخت جدید بیمارستانی اضافه شده و ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفته است و تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو بیش از ۲ برابر شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت هر مقدار امکانات و توان داشته باشد با افتخار در مسیر رسیدگی و بهبود شرایط کادر درمانی و پرستاری کشور هزینه خواهد کرد و براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه از اسفند سال گذشته تاکنون پرداختی بخش درمان ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

روحانی در ادامه سخنان خود خواستار وجود نقاهتگاه و مراکز مراقبتی و توان‌بخشی در کنار بیمارستان‌های بزرگ شد و اظهار داشت: باید در کنار این موارد الکترونیکی کردن بخش درمان و پرستاری و مراقبت در منزل را به طور کامل پیگری کرد و با استفاده از این روش‌ها نیازی به حضور همه بیماران در بیمارستان نخواهد بود.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در دوره ۷ سال گذشته به بیش از ۵۲۰۰ شرکت افزایش یافته و اخیراً به استانداران دستور دادم تا تأسیس کارخانه‌های نوآوری را در استان‌های خود پیگیری کنند. این شرکت‌ها در زمینه کرونا نیز بسیار فعال بودند و تعداد زیادی از تجهیزات مورد نیاز بخش بهداشت و درمان کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تهیه و تولید شد.

روحانی در ادامه با تبریک شب یلدا گفت: بزرگترین کمک به کادر درمان کشور این است که امشب مردم از دورهمی‌ها دوری کنند و از طریق فضای مجازی و به صورت غیرحضوری مراسم این شب را برگزار کنند. همچنین امیدوارم مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه حتی‌الامکان به صورت غیرحضوری و با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

رئیس جمهور در این مراسم از همسر شهید مدافع سلامت و همچنین پرستار نمونه کشوری با اهدا لوح سپاس، تجلیل و قدردانی کرد.

در این مراسم همچنین خانم جلیلی پرستار آسیب‌دیده از کرونا از یزد و آقای فانی مدیر پرستاری استان خراسان شمالی از طریق ویدئو کنفرانس در سخنانی نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند و رئیس جمهور از ایثار و فداکاری آنان قدردانی کرده و برایشان سلامتی کامل آرزو کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا