ایران و جهان

چون طبق نقشه دولت اسلامی پیش نرفتیم تلخی‌ها بر جان مردم نشسته است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هفته مکتب انقلاب اسلامی که صبح امروز ۱۹ آذرماه در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد در خصوص نسبت سنجی بیانیه گام دوم با مبانی و اهداف انقلاب اسلامی گفت: گاهی تبیین یک اتفاق مهم که منظومه اندیشه انقلاب اسلامی و تبیین حرکت انقلاب کرده است را مقام معظم رهبری با یک تحلیل متفاوتی گفته‌اند که توجه نشان دادن به آن ضرورت است و باید این زاویه دید را با اشتراک گذاشتن با نخبگان تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ادامه داد: در سازمان تبلیغات اسلامی مأموریت ما تقویت این اندیشه و مکتب و گفتمان انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی تجسم حقیقت اسلام ناب محمدی است و ما اگر حقیقت شکوهمند انقلاب اسلامی را یک واقعه و حادثه‌ای در مقطع تاریخی بدانیم، آن را فروکاسته ایم. با نصاب‌های سختگیرانه ای می‌توان گفت که مکتبی به نام انقلاب اسلامی در میان است که ارتباط دادن آن به یک سری گزاره‌های ذهنی نارواست.

قمی با اشاره به اینکه از منظر انقلاب اسلامی وظایفی بر گردن دستگاه تبلیغی شاهدیم گفت: حقیقت شکوهمندی که در انقلاب اسلامی رقم خورد این نتیجه را داشت که تقسیم کار بین نیروهای انقلابی شکل گرفت. مجاهدانی که در این امر مسئولیت داشته‌اند باید چشمانشان را به مقاصد این انقلاب بدوزند و تحقق آنها را پاسداری کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: چنین امری موقعی حل می‌شود که اندیشه ورزان بر روی منظومه شکوهمند معرفتی و مکتب انقلاب اسلامی وقت بگذارند و حرف فنی و علمی بزنند. ما اجازه نداریم از ترس اینکه چون مسئول هستیم و ممکن است برچسب حکومتی بخوریم از توجه دادن به حرکت انقلاب اسلامی باز بمانیم. اتفاقاً چون طبق نقشه رهبران پیش نرفته‌ایم و چون دولت اسلامی به معنای جامع محقق نشده است خیلی تلخی‌ها به جان مردم نشسته است. در وقایع خوزستان آنچه که آنجا مشاهده نمی‌شود فهم و التزام و پایبندی به نقشه راه مکتب اسلامی است و چون دولت اسلامی حضور ندارد این فاجعه‌ها در حق مستضعفین که ولی نعمت انقلاب هستند رخ می‌دهد.

وی با اشاره به تحقق اهدافی که بر اساس مبانی انجام گرفته است گفت: جامعه اسلامی هدف است و افق تمدنی که رهبری معظم انقلاب نشان می‌دهند نیز اصل و پایه هستند ولو که زمان می‌برد و مراحل دارد ولی آرمان‌های نشدنی نیست. شاخصه‌های جامعه اسلامی دست یافتنی است و رهبری در خصوص جامعه اسلامی می‌فرمایند مأموریت این نسل تحقق جامعه اسلامی است. این جامعه اسلامی هویت بین‌المللی زنده با طراوتی است که از آن به عنوان حزب جهانی مستضعفین یاد می‌کنند که برای تحققش ما وظایفی را بر گردن خود می‌بینیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه دو وظیفه در این زمینه متوجه ماست، گفت: اولین وظیفه روشنگری است. تبیین غنی و فاخر مکتب انقلاب اسلامی لازم بوده و ضرورت اجتناب ناپذیری دارد. تبلیغ عبارت است از تفاهم بین جوان‌ها و نخبگان که این مساله باید به مباحثه گذاشته شود. کرسی‌های آزاد اندیشی بر روی مسائل واقعی باید شکل بگیرد نه بر مسائل پیش پا افتاده و وظیفه دیگر نیز سنجش ارزیابی مسئولان است. یعنی وقتی می‌خواهیم بگوییم این مسئول موفق است یا ناموفق عمل کرده است باید بر اساس مکتب انقلاب اسلامی سختگیرانه ارزیابی کرد که آیا مسئولان خدمت به مردم انجام داده‌اند یا نه. آنجاست که مطالبه گری معنا پیدا می‌کند و در این مسیر گام‌های مؤثر تری اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام قمی در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی خود را موظف به تبیین این حقیقت به معانی و مصادیق می‌داند گرچه تبیین باید توسط خود مردم صورت بگیرد و تنها مسئولان. باید اجرا کننده اصول مکتب انقلاب اسلامی باشند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا