ایران و جهان

پنتاگون مانع از دیدار تیم انتقالی «بایدن» با نهادهای اطلاعاتی شد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، یکی از مقامات بلندپایه و سابق اطلاعاتی در ایالات متحده روز شنبه فاش کرد که در هفته‌ای که گذشت، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا از دیدار اعضای تیم انتقالی «جو بایدن» با همتایان خود در نهادهای اطلاعاتی پنتاگون ممانعت کرده است.

این بدان معناست که اعضای تیم بایدن تاکنون نتوانسته اند با مقامات نهادهای اطلاعات ارتش در داخل وزارت دفاع- از جمله نهاد اطلاعات دفاعی و نهاد امنیت ملی آمریکا- دیدار کنند.

با این حال پنتاگون هرگونه تلاش برای ممانعت از انجام این دیدارها را رد کرد.

این مقام بلندپایه دفاعی آمریکا به شبکه سی ان ان گفت که روز جمعه نشستهای توجیهی برای مقامات تیم انتقالی بایدن پیرامون موضوعات نظامی از جمله سیاست در سطوح بالا و موضوعات امنیت بین المللی برگزار شده است، اما در مورد اطلاعات نشستی برگزار نشده است.

در مقابل، «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تکذیب برخی گزارشها در مورد عدم همکاری پنتاگون با تیم انتقالی بایدن، اعلام کرد که این وزارتخانه با تیم انتقالی «جو بایدن» رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا همکاری خواهد کرد.

وی تأکید کرد که پنتاگون امنیت ملی آمریکا را در رأس تمام کشمکش‌ها قرار می‌دهد و این وزارتخانه در زمینه همکاری با هر دو حزب آمریکا در دوران انتقال قدرت تاریخ بسیار درخشانی دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا