ایران و جهان

پمپئو خطاب به بایدن: در قبال ایران سیاست حکیمانه‌ای در پیش بگیر


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر ادعاهای همیشگی و تکراری خود علیه ایران را مطرح کرد. وی در این خصوص بدون اشاره به حمایت‌های واشنگتن از تروریسمِ منطقه‌ای و جهانی مدعی شد: ایران تروریسم را در جهان توسعه می‌دهد!

بر اساس این گزارش، پمپئو در تلاش برای سرپوش گذاشتن شکست استراتژی فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد: فشار حداکثری باعث انزوای ایران شده است! این ادعا درحالی مطرح می‌شود که کارشناسان و ناظران بین المللی جملگی بر ناکام بودن استراتژی کاخ سفید مبنی بر اعمال فشار حداکثری بر ایران، اتفاق نظر دارند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به جنایت سال گذشته کشورش علیه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و در اظهارنظری گستاخانه مدعی شد: ما قاسم سلیمانی را به قتل رساندیم تا برای ایران خط قرمز را مشخص کنیم!

وی در بخش دیگری از سخنان خود دستاوردهای دولت ترامپ در منطقه را تاریخی توصیف کرد! و از روند سازش برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی استقبال به عمل آورد. او مدعی شد که کشورهای بیشتری در حال سوار شدن بر قطار عادی سازی روابط با تل آویو هستند.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با طرح این ادعا که ایران در حال ارسال سیگنال‌هایی برای نشستن بر سَر میز مذاکره جهت کاهش تحریم‌ها علیه خود است، خطاب به جو بایدن گفت: در قبال تهران سیاست حکیمانه ای را در پیش بگیر.

این ادعاهای وزیر خارجه آمریکا که آمیختگی آن با خشم و عصبانیت قابل انکار نیست، خود نشان از آن دارد که واشنگتن به خوبی می‌داند استراتژی فشار حداکثری علیه تهران با شکست مواجه شده است. درست به همین دلیل است که مقامات آمریکایی از جمله پمپئو پس از شکست سیاست فشار حداکثری، راهی جز لفاظی علیه تهران در مقابل خود نمی‌بینند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا