ایران و جهان

پرچم انتقام در دستان لشکر سلیمانی/ کرمان برای حاج قاسم بسیج شد

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها- اسما محمودی: جمعه‌ها گلزار شهدای کرمان حال و هوای خاصی دارد، اینجا قلب فرهنگ مقاومت، شجاعت، ولایتمداری و شهادت از تپش نمی‌ایستد، مرقد شهید سلیمانی که کرمانی‌ها او را مثل همیشه «حاج قاسم» می‌خوانندش از زائر نمی‌افتد.

اهالی کرمان به ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد جمعه ساعت صفر عاشقی می‌گویند و برای درد دل کردن با فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله به گلزار شهدا می‌آیند.

عشق به «سرباز ولایت» نه دین می‌شناسد و نه ملیت

این روزها جاذبه اخلاص و ولایتمداری آزادگان جهان را به کرمان می‌کشاند؛ مردم از سراسر ایران می‌آیند و ساعتی با سردار مقاومت خلوت می‌کنند، اینجا فقط جای ایرانی‌ها نیست، در گوشه گوشه این قطعه از بهشت می‌توان ملیت‌های مختلف را دید.

خوب گوش کنید صدای نجوای عاشقانه عراقی‌ها و لبنانی‌ها و سوری‌ها می‌آید، کمی آن‌سوتر جوانانی از افغانستان آمده‌اند، در سایه مهدیه کرمان می‌توان شیعیان آذربایجان و ترکیه را هم دید، پاکستانی‌ها هم برای هم‌پیمان شدن با سردار آمده‌اند، شیعیان بحرین و کویت و نیجریه هم آمده‌اند، یمنی‌ها و حتی شیعیان عربستان هم هستند.

جبهه مقاومت مرزهای تشیع را درنوردیده است، کردها از سلیمانیه آمده‌اند و یاد آن روزهایی می‌کنند که سردار سلیمانی، داعشی های منحوس را از دیارشان دور کرد.

سردار به‌واقع گام‌های بلندی برای تقریب مذاهب برداشت شیعی و سنی، مسلمان و مسیحی می‌آیند تا بزرگ‌مردی که بسیاری از مظلومان را از دست تروریست‌ها نجات داد و خودش قربانی تروریسم شد را تکریم کنند.

پرچم انتقام از مسببان ترور حاج قاسم بر ارتفاعات کرمان افراشته شده است

از عشایر عراق و سوریه تا عشایر سیستان و بلوچستان بر مزارش که از سنگ مزار ارباب و کربلا به کرمان آورده شده است اشک ریختند.

از عشایر عراق و سوریه تا عشایر سیستان و بلوچستان برمزارش که از سنگ مزار ارباب و کربلا به کرمان آورده شده است اشک ریختند

حالا اشک دلدادگان جبهه مقاومت بر سنگ مزار سردار سلیمانی به هم آمیخته است و کمی آن‌سوتر بر بلندای کوهستان مشرف بر جنگل قادم کرمان پرچمی بزرگ و سرخ‌رنگ به نشانه انتقام از مسببان ترور حاج قاسم افراشته شده است.

اینجا همه آماده‌اند تا با ندای امام خامنه‌ای آمریکا را از منطقه اخراج کنند و ردای سربازی بر تن کرده و راه مقاومت را دنبال کنند.

هر چه به سالگرد شهادت حاج قاسم توسط تروریست‌های آمریکایی نزدیک‌تر می‌شویم حال و هوای کرمان بیشتر شبیه روزهای دفاع مقدس می‌شود، آن روزهایی که درودیوار شهر مملو از شعارهای رزمندگان و شهادت حرف اول جوانان کرمانی بود.

کرمان حال و روز دفاع مقدس پیدا کرده است / ‏‬ جوانان مسجدی دور هم جمع شده‌اند

حالا در تکایا و مساجد شهر کرمان بار دیگر جوانان به‌صورت خودجوش دورهم جمع شده‌اند و هر مسجد برنامه‌ای برای بزرگداشت شهید سلیمانی دارد.

شیوع کرونا جلوی حضور پرشور مردم را گرفته و برنامه‌های نخستین سالگرد عروج حاج قاسم با برنامه‌ریزی خاص و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود اما قلب مردم این شهر فقط به یاد حاج قاسم و اجرای وصیت‌نامه‌اش می‌تپد.

حالا کرمان لشکر سلیمانی را در خود جای‌داده که همه سرباز ولایت هستند و آماده‌اند که در مسیر منویات رهبر انقلاب از دستاوردهای جبهه مقاومت پاسداری کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه باید از شعارزدگی در برنامه‌ها پرهیز کرد بیان داشت: باید تفکر و مکتب حاج قاسم در بین جوانان توسعه یابد و در این راستا همه باید گام بردارند.

سرهنگ محمد زمانی افزود: پنج ستاد به‌صورت کلی در راستای برگزاری گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی فعال هستند که شامل ستاد کرمان، ستاد تهران، ستاد بسیج، ستاد بین‌الملل و ستاد جبهه مقاومت است.

وی ادامه داد: به‌طور خاص در استان کرمان ۱۶ کارگروه در این زمینه فعال هستند و برنامه‌های سالگرد به‌صورت قشری در مصلای کرمان و گلزار شهدا برگزار می‌شود.

برنامه‌ها از دوازدهم تا هجدهم دی ماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود

وی بیان کرد: تمامی برنامه‌ها مطابق با شرایط کرونایی برگزار می‌شود و هماهنگی‌های لازم در این راستا انجام‌شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله کرمان افزود: مردم استان کرمان به دلیل ولایتمداری و علاقه‌ای که به سردار سلیمانی دارند با تمام وجود پای‌کار هستند و جوانان انقلابی به‌صورت خودجوش پای‌کار آمده‌اند و کار ما هماهنگی برنامه‌هاست.

وی گفت: برنامه‌ها از دوازدهم آغاز و تا هجدهم در قالب ۳۰ برنامه محوری در شهر کرمان برگزار می‌شود که همه این برنامه‌ها با فاصله‌گذاری اجتماعی و در گلزار شهدا و مصلای بزرگ شهر انجام می‌شود.

سرهنگ زمانی به برگزاری یادواره شهدای تشییع حاج قاسم، گردهمایی فعالان رسانه‌ای، یادواره شهدای عشایر و… اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها با جمعیت کم و قشری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم‌های مصلا از ساعت ۹ تا ۱۱ و ۱۵ تا ۱۷ و برنامه‌های گلزار شهدا از ساعت ۸ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

باید مکتب سلیمانی را در قلب جوانان کشورهای جبهه مقاومت ترویج کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در گفتگو با مهر اظهار داشت: آنچه مسلم است همه وظیفه‌داریم که مکتب و افکار حاج قاسم را در جامعه تبیین کنیم و به مردم و به‌خصوص جوانان جبهه مقاومت در کشورهای مختلف معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی افزود: سردار شهید سلیمانی یک چهره فراملی و بین‌المللی برای معرفی چهره حقیقی انقلاب اسلامی بود و بسیاری از ملت‌های مظلوم را از دست تروریست‌ها رها کرد و آرامش را برای آن‌ها به همراه آورد.

وی به شخصیت چندبعدی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: این شهید الگویی برای جوانان است و باید از شعارزدگی در این خصوص خودداری کنیم و به این آسیب دچار نشویم بلکه باید همانند حاج قاسم برای توسعه فرهنگ شهادت و مقاومت و ولایتمداری تلاش کنیم.

وی گفت: حاج قاسم بدون هیاهو گام‌های بلند و محکمی در راستای اسلام و ولایت برمی‌داشت و تجسم حقیقی در خصوص اجرای بیانیه گام دوم انقلاب بود.

وی عمل به وصیت‌نامه شهید سلیمانی را بسیار مهم دانست و گفت: جوانان باید با افکار این شهید بزرگوار آشنا شوند و به‌صورت عملی در مکتب سلیمانی حرکت کنند.

هر چه به دی‌ماه نزدیک می‌شویم کرمان هم بیشتر رنگ و بومی شهادت و شهادت‌طلبی در مسیر ولایت می‌گیرد و حالا قلب کرمان به یاد سردار سلیمانی می‌تپد و مادران کرمانی تلاش می‌کنند در هر خانه یک سلیمانی پرورش دهند تا سهمی در مسیر مکتب سلیمانی بردارند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا