ایران و جهان

واکنش های بین المللی به ترور دانشمند هسته ای ایران


به گزارش خبرگزاری مهر، ترور بزدلانه «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران واکنش‌های بین المللی زیادی را به همراه داشت.

النجباء: ترور دانشمند ایرانی بزدلانه بود

سخنگوی جنبش النجباء عراق از ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران به عنوان اقدامی بزدلانه یاد کرد و شهادت وی را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، «نصر الشمری» در پیامی توئیتری شهادت این دانشمند ایرانی را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

وی افزود: باور داریم که ایران اسلامی با ادامه ایستادگی، مقتدرانه پیروز خواهد شد و به واسطه عقیده محمدی و حسینی که بر پایه الهام از شهادت استوار است، ظالمان و مستکبران را شکست خواهد داد.

واکنش رسانه‌های صهیونیست به ترور شهید فخری زاده

شبکه خبری المیادین گزارش داد: رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشتند که از توئیت ترامپ چنین به نظر می‌رسد که فرآیند ترور دانشمندان یک اقدام مشترک آمریکایی اسرائیلی است.

در ادامه اخبار رسانه‌های رژیم صهیونیستی آمده است که در برنامه‌های هسته‌ای ایران هزاران مهندس تکنولوژی که تمام آنها شاگردان فخری زاده هستند فعالیت می‌کنند و مسیر پیشرفت آنها از پیش تعیین شده است.

نیویورک تایمز: اسرائیل پشت ترور دانشمند ایرانی است

یک روزنامه آمریکایی به نقل از سه مقام اطلاعاتی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور روز جمعه دانشمند ایرانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیویورک تایمز به نقل از این مقامات اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت ترور «محسن فخری زاده» دانشمند ایرانی بوده است.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: اینکه آمریکا تا چه میزان قبل از انجام این عملیات از آن اطلاع داشته، مشخص نیست اما آمریکا و اسرائیل دو هم پیمان نزدیک هستند و سابقه طولانی در به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره ایران دارند.

تأکید جنبش أنصارالله بر حق تهران در پاسخ به ترور شهید فخری‌زاده

جنبش «أنصارالله» یمن با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت شدید ترور شهید فخری زاده، تأکید کرد: ما بر حق تهران در پاسخ به جنایت ترور شهید فخری زاده تأکید داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، جنبش «أنصارالله» یمن بیانیه‌ای را در خصوص شهادت «محسن فخری زاده» دانشمند ایرانی توسط تروریست‌ها، منتشر کرد. این جنبش یمنی در بیانیه خود شهادت این دانشمند ایرانی را تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش، در بیانیه جنبش أنصارالله یمن آمده است: اقدام تروریستی را که منجر به شهادت دانشمند ایرانی شد به شدت محکوم می‌کنیم. ما بر حق تهران در پاسخ به عاملان این جنایت تأکید داریم.

این جنبش یمنی در ادامه بیانیه خود آورده است: ترور دانشمند ارشد ایرانی تلاشی از سوی دشمنان است تا بدین طریق تجربه‌های علمی امت را هدف قرار دهند. آنها به دنبال آن هستند تا تجربیات علمی و تخصصی تنها در انحصار خودشان باشد و یقیناً در این مسیر ناکام خواهند ماند.

واکنش ترامپ به دست داشتن موساد در ترور شهید «فخری زاده»

رئیس جمهور آمریکا با بازنشر پیام یک خبرنگار رژیم صهیونیستی در توئیتر، به طور ضمنی دست داشتن این رژیم در ترور دانشمند هسته‌ای ایران را تائید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اقدام به بازنشر پیام یک خبرنگار اسرائیلی در توئیتر کرده که در این پیام آمده شهید فخری زاده سال‌ها تحت تعقیب موساد بوده است.

به گزارش مهر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیا ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا