ایران و جهان

وام ضروری خرید وسایل کمک آموزشی دانشجویان حذف نشده است


ناصر مطیعی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حذف وام ضروری جهت خرید وسایل کمک آموزشی دانشجویان در مصوبات جدید صندوق رفاه دانشجویان گفت: هیچ وامی همان‌طور که بارها گفته‌ایم حذف نشده است.

وی ادامه داد: قبلاً حدود بیست و یک و بیست و دو نوع وام وجود داشت و هر کدام ضوابط خاص خود را داشتند و این باعث می‌شد منابع صندوق سرشکن شود. در بیست و یک و بیست و دو سرفصل به دلیل محدودیت‌های قانونی که این وام‌ها داشتند، معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها مانور کمی داشتند وقتی منابع یک وام تمام می‌شد و مورد نیاز دانشجویان نیز بود، نمی‌توانستند وام‌های دیگر را با آن جابجا کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: برای همین وام‌ها را در ۵ عنوان وام دسته بندی کردیم و هر کدام از این بیست و دو وام ذیل یکی از این وام پنج وام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قبلاً دانشجو باید دو تا سه تا وام می‌گرفت تا یک مشکل خود را حل کند الان یک وام می‌گیرد به‌عنوان مثال یک وام تحصیلی کف آن یک و نیم میلیون تومان و سقف آن دو میلیون تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: بنابراین نه‌تنها شرایط ارائه وام سخت‌تر نشده بلکه تسهیل تر نیز شده است وام ضروری نیز حذف نشده است و به جای خود قرار دارد و دانشجویان می‌توانند با این وام ملزومات آموزشی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی افزود: وام ضروری قبلاً یک میلیون تومان بود ولی الان کف آن سه میلیون و سقف آن پنج میلیون تومان است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا