ایران و جهان

هنیه: حماس توانست نتیجه بخش بودن مقاومت را ثابت کند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در سخنانی گفت که سی و سومین سالروز تأسیس این جنبش امسال با تحولات و متغیرات بزرگی مواجه است که در موضوع فلسطین تأثیر عمیقی دارد.

«اسماعیل هنیه» در سخنانی به همین مناسبت افزود: تأسیس حماس ادامه مسیر ملت فلسطین و مبارزه و مقاومت مستمر آن از زمان خیزش شهید عزالدین القسام است.

وی گفت: حماس از دامان ملت و آرمان فلسطین برخاسته و از مرحله آماده سازی و ایجاد به نسل آزادی خواه و سپس به مرحله رویارویی تمام عیار و مستمر منتقل شده است.

هنیه ادامه داد: تأسیس حماس همچون تأسیس تمام گروه‌های فلسطینی ریشه در میهن پرستی دارد و حزبی نیست و این نشان می‌دهد که گروه‌های فلسطینی بخاطر مردم و خدمت به آنها ایجاد شده اند. این مردم هستند که به گروه‌ها مشروعیت و تداوم در عرصه سیاسی و میدانی می‌بخشند. حماس توانست مقاومت را در تمام اشکال و انواع خود پیش گیرد و موفق شد از این طریق اصلی مستحکم برای مقاومت را که امروز در غزه نمود دارد پایه ریزی نماید.

وی افزود: حماس سهم حقیقی در مقاومت به عنوان یک گزینه راهبردی داشته است و توانست به مردم و امت بگوید که گزینه مقاومت گزینه نتیجه بخشی است که توانسته موجب آزادی سرزمین و اسرا و حمایت از قدس و مسجدالاقصی شود و با نقشه‌ها برای نابودی موضوع فلسطین مقابله نماید. حماس توانست به تئوری‌های بازدارندگی تحقق بخشد و خواب دشمن را در غزه و کرانه باختری آشفته کند.

هنیه با بیان اینکه محور اقدامات ما اصول و مبانی مردم و امت از جمله اصول ایمانی دینی و اصول ملی است، افزود: حماس یک معادله دقیق را که طرف اول آن شراکت با عمق عربی و اسلامی و طرف دیگر آن حفظ اعتبار خود و استقلال تصمیم گیری فلسطینی است حفظ کرده است. حماس از روز تأسیس خود تا این لحظه حامی اتحاد ملت فلسطین در داخل و خارج و پایان دادن به چندپارچگی و حفظ منافع فلسطین بوده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما با تمان توان و آگاهی برای موفقیت روند آشتی با برادران در جنبش فتح و گروه‌های فلسطینی تماش کردیم. حماس به راهبرد توسعه و قدرتمند شدن در نوار غزه ادامه خواهد داد و همراه با تمام مردم برای استحکام مقاومت و روحیه آن در کرانه باختری تلاش خواهد کرد.

هنیه افزود: کرانه باختری در گذشته و حال و آینده و نیز در انتفاضه و مقاومت مهمترین عرصه مدیریت رویارویی با دشمن بوده است و هرکس معتقد است کرانه باختری ساکن یا آرام است در توهم به سر می‌برد.

وی در پایان گفت: ملت فلسطین طی سال‌های دشوار گذشته با عملیات فردی و انتفاضه و حمایت از مسجدالاقصی نقش آفرینی خود را در ساقط نمودن توطئه‌ها و نقشه‌های تقسیم زمانی و مکانی قدس ثابت کرد و روحیه مقاومت در مردم ریشه دار است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا