ایران و جهان

ناکارآمدی «گنبد آهنین» صدای ارتش رژیم صهیونیستی را درآورد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل فلسطین الیوم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را در خصوص ناکارآمدی سامانه موشکی گنبد آهنین آغاز می‌کند.

ماجرا از این قرار است که سامانه گنبد آهنین که رژیم صهیونیستی همواره از آن به عنوان یک گزینه نظامی مستحکم در برابر نیروهای مقاومت یاد می‌کند، تاکنون بارها ناکارآمدی خود را نشان داده است.

این سامانه موشکی که با هزینه‌های هنگفتی خریداری شده چندین بار در رهگیری موشک‌های مقاومت نادرست عمل کرده است.

آخرین مورد از این ناکارآمدی گنبد آهنین به شب گذشته بر می‌گردد. ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد تحقیقاتی در خصوص اینکه چرا این سامانه، موشک شلیک شده به سمت یک منطقه در عسقلان را رهگیری نکرده انجام دهد.

پیش از این نیز، «الوین بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود: سامانه دفاع هوایی نیروی هوایی در رهگیری دو موشک شلیک شده از غزه به سوی شهرک‌های اسرائیلی شکست خورد.

وی اعلام کرد: موشک اول به سوی اشدود شلیک شد و آژیر خطر فعال نشد زیرا رادارها نشان دادند که این موشک در دریا فرود می‌آید و سپس دو موشک برای رهگیری آن شلیک شد که ناکارآمد بودند و به خطا رفتند.

وی از تحقیقاتی که نیروی هوایی این رژیم به منظور یافتن دلایل ناکارآمدی گنبد آهنین صهیونیست‌ها در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین شروع کرده‌اند، خبر داد و گفت: تاکنون این تحقیقات به جایی نرسیده است اما آنچه باید گفت این است که سامانه گنبد آهنین اصلاً خوب عمل نکرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا