اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد وجود ۲۹۷۱ سهم برای تبدیل وضعیت حق‌التدریسی‌های آموزش و پرورش خوزستان

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز کوروش مودت در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (۱۹ آذر) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز شورای آموزش و پرورش سه دستور کار برنامه عملی توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، بررسی برنامه های حوزه پرورشی و طرح آبا (طرح آشتی با آموزش) که برای بازماندگان از تحصیل و پوشش حداکثری تحصیلی است، بررسی می‌شود.

بنابر همین گزارش وی گفت: با توجه به اینکه ما در کنکور سراسری امسال رشد پذیرش رتبه زیر هزار در سطح کشوری و منطقه ای داشتیم، هفته آینده مراسم تجلیل از ۶۲ دانش آموز برگزار می شود.

وی با اشاره به افتخارآفرینی یکی از دانش آموزان خوزستانی در جشنواره ملی جوان خوارزمی، افزود: هزار و ۹۶۱ اثر به بیست و دومین مرحله جشنواره ملی جوان خوارزمی ارسال شد که از این تعداد ۲۵ اثر به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شد که متعلق به ۱۲ استان بود؛ زهرا قنبری دانش آموز خوزستانی توانست رتبه سوم کشوری را کسب کند و تنها پذیرفته شده در رشته نانوتکنولوژی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریس  نیز همکاران ما در حال فعالیت هستند؛ ۲ هزار و ۹۷۱ سهم برای تبدیل وضعیت نیروها وجود دارد. در این راستا نیز جلسات متعددی برگزار شد.

مودت در پایان با اشاره به وضعیت مربیان پیش دبستانی، گفت: تعداد زیادی مربی پیش دبستانی داریم که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد طبق ضابطه جذب نشده اند این مساله در شورای تامین استان نیز مطرح شد. به مناطق آموزشی نیز اعلام کرده ایم که نباید این افراد را رها کنند و باید آنها را به کار گیرند. نمی‌توانیم این تعداد را رها کنیم و باید فکری برای آنها شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا