ایران و جهان

قیمت مرغ به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید/پیش‌بینی افزایش نرخ نداریم


حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میانگین قیمت کشوری هر کیلوگرم مرغ زنده بین ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: قیمت مرغ گرم آماده طبخ نیز بین ۲۲ هزار تا ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مصوب مرغ نیز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، افزود: این قیمت همچنان مورد تأیید تولیدکنندگان نیست به دلیل اینکه بعد از تصویب این نرخ، ستاد تنظیم بازار در دو مرحله نرخ مصوب نهاده‌های دامی را افزایش داده و قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا از ۲,۷۰۰ تومان به ۳,۲۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم ذرت از ۱,۵۰۰ تومان به ۱,۷۰۰ تومان رسیده است ضمن اینکه از زمان تصویب نرخ قبلی ما شاهد افزایش هزینه‌های تولید از قبیل حمل، دارو، واکسن، تجهیزات مصرفی و جوجه هستیم.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: باید ستاد تنظیم بازار زمانی که قیمت نهاده را افزایش می‌داد درباره نرخ مرغ و جوجه یکروزه نیز تصمیم گیری می‌کرد و قیمت مصوب آنها را افزایش می‌داد چرا که قیمت‌های فعلی منطقی م منطبق با هزینه‌ها نیست و ما خواستار اصلاح آن هستیم.

اسدالله نژاد اضافه کرد: با قیمت‌های مصوب فعلی نهاده‌ها، قیمت مرغ زنده باید حدود ۱۷ هزار تومان باشد و قیمت مرغ گرم نیز باید حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان باشد. ضمن اینکه این در صورتی است که دولت ۱۰۰ درصد نهاده را به نرخ مصوب برای تولیدکننده تأمین کند در حالی که الان ۸۰ درصد آن را تأمین می‌کند.

وی درباره اینکه با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا هستیم آیا احتمال افزایش قیمت مرغ در بازار وجود دارد؟، اضافه کرد: با توجه به شرایط تولید و بازار پیش بینی هیچ گونه افزایش قیمتی را در این زمینه نداریم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا