ایران و جهان

طرح هسته‌ای مجلس در روابط خارجی کشور مشکل ایجاد می‌کند


به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امروز دولت مقداری از وقت‌مان صرف بحثی بود که دیروز صبح و بعد از ظهر در مجلس در رابطه با طرحی در رابطه با مسأله هسته ای انجام شد.

واعظی عنوان کرد: اکثر اعضای دولت نگرانی‌هایی داشتند زیرا درخصوص این طرح با بخش‌های ذیربط مشورت نشده بود و ممکن است در نحوه اجرا مشکل ایجاد کند و همچنین مشکلاتی روابط خارجی به وجود بیاورد. مقداری هم در رابطه با مسأله کرونا صحبت شد.

وی ادامه داد: بیماریابی ما افزایش پیدا کرده است و ورود به بیمارستان، بستری و تعداد فوتی‌ها در سراسر کشور کاهش یافته و تعداد شهرهای قرمز نیز کم شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با مشکلات قیمت‌گذاری و نظارت بر کالاهای اساسی بیان کرد: روز گذشته در جلسه ستاد اقتصادی دولت، رئیس‌جمهور تاکید داشت که باید بر توزیع مناسب توجه داشته باشیم. مشکلی که وجود دارد بحث توزیع است و آنطور که باید انجام نشده است. مثلا در زمینه مرغ مشکلی نداشتیم و مشکل از طرف توزیع بود.

واعظی تاکید کرد: به نظر من ماموریت وزارتخانه‌ها مشخص است. در رابطه با مرغ و تخم مرغ این طور است که وزارت صمت با دستور و نظر وزارت کشاورزی، خرید را انجام می دهد اما به محض اینکه خوراک دام و طیور به بندر می رسد همه در اختیار جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و این چیز جدیدی نیست. وزارت جهادکشاورزی برای همه مرغ داران سراسر کشور توزیع می‌کند. بنابراین اینجا وزارت صمت مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: در رابطه با ۲۵۰۰ کامیون، سیاستی که دولت در سال ۹۵ اتخاذ کرد این بود که این کامیون ها عمرشان ۵۰ سال است و قطعات‌شان فرسوده شده و هم از نظر محیط زیست اشکال دارد. قرار شد رقمی دولت بگذارد و رقمی خود انها بگذارند تا تولیدی‌هایی را تأسیس کنیم. کامیونداران قدیمی مرتب از شرکت های که پول داده بودند طلبکار بودند. میان وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی همکاری هایی در حال انجام است و رئیس‌جمهور گفت به شرطی موافق است که قطعات لوازم یدکی مشکل نداشته باشد و خدمات پس از فروش آن در ایران باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با اقدامات دولت برای تحقق شعار سال، گفت: شعار جهش تولید در زمانی که با کرونا مواجه بودیم انرژی مضاعفی برای دولت و کلیه تولید کنندگان بود که بتوانند برنامه ریزی ویژه ای برای تحریم آمریکا و غلبه بر ویروس کرونا و دستاورد خوبی برای کشور به همراه داشته باشند.

واعظی ادامه داد: در جلسات اول و دوم امسال آقای رئیس‌جمهور از دستگاه های تولیدی کشور خواست در بخش خصوصی برنامه جهش تولید را دنبال کنند و ما هم در ریاست جمهوری ستاد جهش تولید را تشکیل دادیم و خوشبختانه گزارش هایی که در بخش های مختلف نفت و کشاورزی دریافت می کنیم با توجه به همه فشارهای اقتصادی و مسائل دیگر الحمدلله آمار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تولید، خودرو، فولاد، مس، آلومینیوم با جهش خوبی همراه بوده است البته از آنچه اتفاق می افتاد راضی نیستیم اما در مقایسه با سال گذشته در بخش های تولیدی رشد داشتیم. روزهای پنجشنبه را برای این گذاشتیم که در مورد پروژه های در حال افتتاح گزارش بدهند و مردم ببینند در شرایط فعلی پروژه های بزرگی در حال افتتاح است.

ادامه دارد…


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا