ایران و جهان

سفرشاهزاده‌های ورزش قطر به ایران با جت شخصی/رایزنی برای ۱۰سال بعد

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود پاندمی کرونا و محدودیت‌ها و تبعاتی که در جهان و ایران به جا گذاشته است مقامات ورزش قطر سفر به ایران را برنامه ریزی کرده‌اند آن‌هم در قالب هیأتی ۱۲ نفره و به منظور مقلات با گروهی ۱۰ نفره از مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش کشورمان!

مهمانان قطریِ ورزش ایران چه کسانی هستند؟
این هیأت به ریاست «جاسم بشیر البو نین» دبیرکل کمیته المپیک قطر (QOC) عازم ایران خواهد شد. در این سفر نفراتی همچون «دهلان جمال الحمد» رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و «محمد یوسف المنا» رئیس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا که هر دو از اعضای کمیته ملی المپیک قطر هستند، وی را همراهی خواهند کرد.

«ابراهیم الجابر» رئیس فدراسیون شنا قطر، «عبدالله یوسف المولا» مسئول موزه المپیک و باشگاه الاهلی قطر و «محمد النعیمی» مدیر اجرایی آکادمی المپیک قطر همراه با ۶ نفر دیگر هیأت ۱۲ نفره ورزش قطر را در سفر به ایران همراهی می‌کنند.

هیأت ۱۰ نفره ورزش ایران در دیدار با مقامات قطری
سفر مقامات ورزش قطر به تهران به منظور ملاقات با همتایان ایرانی‌شان انجام می‌شود که هیأتی ۱۰ از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را شامل می‌شوند.از آنجا که مدیریت هیأت قطری بر عهده دبیرکل کمیته ملی المپیک این کشور است، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان مسئولیت هیأت ایرانی را در این ملاقات بر عهده دارد.

سید نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته و سرپرست کاروان المپیک، رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، فضل الله باقرزاده و محسن رضوانی رؤسای فدراسیون‌های شمشیربازی و شنا، شیرجه و واترپلو و از اعضای هیأت اجرایی و فرید فتاحیان مسئول امور بین الملل کمیته ملی المپیک همراه با علی مرادی و هاشم صیامی رؤسای فدراسیون‌های وزنه برداری و دوومیدانی دیگر نفراتی هستند که هیأت ایرانی را در نشست با قطری‌ها تشکیل می‌دهند.

مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش هم تنها نماینده این وزارتخانه برای حضور در نشست موردنظر به حساب می‌آید.

غیبت سلطانی فر و صالحی امیری در نشست هیأت ورزش ایران و قطر
بالاترین مقام ورزش قطر که به ایران سفر می‌کند همان دبیرکل کمیته ملی المپیک این کشور است که مسئولیت هیأت اعزامی ورزش کشورش را هم بر عهده دارد. بنابراین مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در ترکیب هیأت ورزش ایران برای ملاقات با قطری‌ها حضور ندارند.

البته اینکه دیدار جداگانه و خارج از نشست مشترک با قطری‌ها در برنامه صالحی امیری قرار دارد.

شاهزاده‌های قطری با «جت شخصی» به ایران می آیند
سفر هیأت ۱۲ نفره ورزش قطر به ایران یکشنبه آینده (۱۶ آذرماه) انجام می‌شود. اعضای این هیأت صبح روز مقرر وارد تهران می‌شوند و پس از انجام ملاقات و پیگیری اهداف مورد نظرشان عصر همان روز به قطر باز می‌گردند.

مقامات ورزش قطر با «جت شخصی» سفرشان به کشورمان را انجام می‌دهند. شاید کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با این ویروس یکی از دلایل این سفر کاملاً لوکس باشد اما دلیل اصلی حضور دبیرکل QOC و رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا در هیأت قطری است که هر دو از شاهزاده‌های کشور قطر به حساب می آیند.

دلیل سفر؛ به دنبال ماهی از آب گل آلود!
به گزارش خبرنگار مهر، «چه عاملی باعث شده که با وجود محدودیت‌های کرونایی در ایران و جهان هیأت بلندپایه ورزش قطر برای سفر یک روزه به ایران و دیدار با مقامات کشورمان برنامه ریزی کنند؟»، پاسخ این پرسش را باید در رقابتی که قطری‌ها با عربستان برای میزبانی بزرگ آسیایی خود دارند، جستجو کرد.

قطر و عربستان هر دو کاندیدای برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ هستند. موضوعی که در مجمع عمومی چند هفته آینده شورای المپیک آسیا (OCA) هم مطرح و احتمالاً در رابطه با آن تصمیم گیری خواهد شد.

هر دو کشور قطر و عربستان تلاش گسترده‌ای برای کسب امتیاز برگزاری بازی‌های آسیایی یک دهه آینده دارند و قطعاً رأی موافق اعضای OCA بهترین کمک به آنها برای رسیدن به این هدف است. این در حالی است که سال هاست قهر دیپلماتیک میان ایران و عربستان تأثیر خود را بر روابط ورزشی این دو کشور حاشیه خلیج فارس هم گذاشته است.

حالا قطری‌ها هم به دنبال استفاده از این فرصت هستند تا از آب گل آلود میان ایران و عربستان به نفع خود ماهی بگیرند و چه چیز بهتر از رأی مثبت ایرانی برای میزبانی قطر؛ موضوعی که محور اصلی ملاقات دو هیأت ورزش ایران و قطر را به خود اختصاص خواهد داد.

قطر برای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ نیز میزبان مسابقات بود. این کشور میزبانی لیگ قهرمانان آسیا در دو منطقه شرق و غرب را برعهده داشت و قرار است در سال ۲۰۲۲ نیز میزبانی جام جهانی فوتبال را برعهده داشته باشد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا