ایران و جهان

خیانت به علم و فناوری در لایحه بودجه ۱۴۰۰/ بودجه نانو فاجعه است


دکتر سعید سرکار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای ستاد توسعه فناوری نانو، با بیان اینکه بودجه همه ارگانها و نهادها در لایحه بودجه ۱۴۰۰، ۷۰-۸۰ درصد اضافه شده است، گفت: بودجه ستاد توسعه فناوری نانو امسال ۱۶ درصد افزایش یافته و این در صورتی است کف افزایش بودجه ها ۲۵ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: نانوتکنولوژی ایران در مرحله پیشگامی دنیا است ولی ظرف ۳سال اخیر با تصویب چنین بودجه هایی این فناوری را منکوب کردند؛ آثار این منکوب کردن یک الی دو سال دیگر مشهود می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: من نمی دانم این عامل نفوذ چقدر کارش را خوب انجام می دهد؛ زیرا وقتی چنین بودجه ای بریده شود از هر تروری بدتر است؛ بعضی ها نمی خواهند این فناوری که به صورت مبنایی و از پایه به اینجا رسیده به ثمر برسد. انگار دشمنی با بحث تکنولوژی ایران تمامی ندارد و کسانی هستند که این پروژه سرکوب کردن نانوتکنولوژی در ایران را پیگیری می کنند.

سرکار خاطرنشان کرد: این پروژه تدوین بودجه ها حساب شده است و کسانی هستند که با نفوذ خود می خواهند ایران در حوزه علم و فناوری پیشرفت نکند. هر خائنی که این کار را می کند توانسته طی دو سه سال اخیر کار خودش را بکند. بالاخره یا یک فردی را ترور می کنند یا یک تشکیلاتی را پنچر می کنند.

وی ادامه داد: یک زمانی بودجه ستاد نانو به نرخ ارزی همان زمان (دلار ۳۵۰۰ تومانی) ۱۵ میلیون دلار (برابر با ۴۸ میلیارد تومان) بود اما اکنون با این نرخ ارزی برابر با ۳ میلیون دلار است در صورتیکه این سالها ظرفیت کار در حوزه نانو چندین برابر شده و بودجه متناسب با این باید افزایش می کرده ولی بودجه ستاد نانو یک پنجم همان سال شده؛ این یک فاجعه در این مملکت است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه این بودجه برای ستاد توسعه فناوری نانو فاجعه است، بیان کرد: ما باید از مجلس پیگیری می کنیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا