ایران و جهان

توقف استقلال با نمایشی پرنوسان/صحنه‌هایی که روی «برد» تاثیر گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال که یکی از شانس‌های رسیدن به صدر جدول در پایان هفته پنجم لیگ برتر بود، در دیداری که عصر امروز دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار شد به مصاف تیم صنعت نفت رفت و در پایان به تساوی یک به یک رسید. در این دیدار چند صحنه مشکوک وجود داشت که می‌توانست روی پیروزی هر یک از دو تیم تأثیرگذار باشد.

شاگردان محمود فکری که از دیدارهای گذشته خود صاحب ۷ امتیاز شده بودند برای رسیدن به صدر جدول چشم انتظار شکست گل گهر بودند که این اتفاق با پیروزی پیکان رخ داد اما آبی‌های تهران آنقدر در نیمه اول ضعیف و بی برنامه بودند که نتوانستند دروازه صنعت نفت را با خطر جدی مواجه کنند و با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.

نیمه دوم اما شرایط برای دو تیم متفاوت شد و ابتدا استقلال توانست در دقیقه ۵۰ توسط احمد موسوی دروازه صنعت نفت را باز کند تا یخ بازی آب شود و دو تیم فوتبال زیباترین را به نمایش بگذارند.

ترکیب تیم فوتبال استقلال در دیدار با صنعت نفت

پس از این گل صنعت نفت یک بار تا آستانه بازی کردن دروازه استقلال پیش رفت اما ضربه ریکانی در آخرین لحظه به بدن مدافع آبی پوشان برخورد کرد و به بیرون رفت. در دقیقه ۷۴ نفتی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی و توسط طالب ریکانی دروازه استقلال را باز کردند اما داور این گل را به دلیل آفساید نپذیرفت. کادر فنی و بازیکنان تیم آبادانی اعتقاد داشتند این گل در موقعیت درست به ثمر رسیده است و داور مرتکب اشتباه شده است.

چند لحظه پس از این صحنه مهدی قایدی در موقعیتی تک به تک می‌توانست گل دوم را برای استقلال به ثمر برساند اما دروازه بان صنعت با خروجی بیرون محوطه جریمه توانست توپ را دور کند و این موقعیت خوب را از استقلال بگیرد.

به دنبال این اتفاقات روند بازی هجومی و سریع‌تر شد و دو تیم توپ را با سرعت بیشتری به گردش در آوردند. در این میان صنعت نفت صاحب فرصت‌های بیشتری روی دروازه استقلال شد و چند ضربه کرنر را ارسال کرد که در دقیقه ۸۲ محمد طیبی مدافع پیش تاخته نفتی‌ها با ضربه‌ای که با روی زانو و در حالت نشسته زد دروازه استقلال را باز کرد تا همه چیز از نو شروع شود.

صحنه شادی احمد موسوی پس از گلزنی به صنعت نفت

در دقیقه ۸۵ طالب ریکانی در موقعیتی تک به تک درون محوطه جریمه قرار گرفت تا دروازه استقلال را برای بار دوم باز کند اما در حالی که مدافعان حریف را هم جا گذاشت و با رشید مظاهری تک به تک بود نتوانست از پس این دروازه بان بر آید و مظاهری به زیبایی توپ او را مهار کرد.

در صحنه قبل از این اتفاق توپ درون محوطه جریمه صنعت نفت به دست مدافع آبادانی برخورد کرد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت تا همین موقعیتی تبدیل به ضد حمله‌ای خطرناک برای تیم آبادانی شود.

استقلال با این تساوی ۸ امتیازی شد و در رده سوم جدول قرار گرفت. صنعت نفت آبادان هم با ۸ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا