اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطورزشی

تفاهم‌نامه همکاری میان ورزش زورخانه‌ای و زندان‌های خوزستان بسته شد

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز ، این تفاهم نامه همکاری، با حضور جهانبخش طیبی رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای استان و نادر ایگدر معاون اداره کل زندان‌های خوزستان به منظور رونق هر چه بیشتر این ورزش در زندان‌ها در محل هیأت به امضا رسید.

این تفاهم نامه در جهت گسترش رشته ملی، مذهبی زورخانه ای و تقویت بعد جسمی و روحی زندانیان منعقد شد همچنین مقرر شد آموزش‌های لازم این رشته در اختیار زندانیان قرار داده شود.

طیبی رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای خوزستان با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت زندان‌های استان که تعداد نیروی انسانی بالا را شامل می‌شوند، در جهت گسترش این رشته بهره برد گفت: به واسطه این تفاهمنامه بنا داریم از زندانیان استان حمایت کنیم تا بتوانند در این رشته فعالیت کنند.

وی افزود: مقرر شد ۲ طرف در زمینه‌های مختلفی همچون تهیه وسایل و ابزار ورزش زورخانه‌ای برای زندانیان و برگزاری مسابقات و آموزش این رشته با یکدیگر همکاری کنند.

طیبی منش پهلوانی را مهمترین رکن ورزش زورخانه‌ای دانست و بیان کرد: ورزش زورخانهای با نام خدا و ائمه اطهار (ع) گره خورده و ترویج آن در جامعه می‌تواند به بعد معنوی فضاهای ورزشی در استان کمک کند.

در ادامه نادر ایگدر معاون زندان‌های خوزستان هدف از انجام این تفاهم نامه را ایجاد نشاط و شادابی جسم و روح زندانیان بیان کرد و گفت: زندانیان به وسیله ورزش با نشاط شده و بهتر می‌توانند در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و خروجی این دوره‌ها نیز مفید است.

وی عنوان کرد: در بحث ورزش که زیرساخت و زیربنای اجرای اصلاح و تربیت و بازپروری زندانیان است در بخش‌های مختلف برنامه‌های متنوعی در دستور کار داریم. توسعه ورزش دینی، مذهبی زورخانه ای در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی در زندان‌ها موجب می‌شود تا زندانیان خروج سعادتمندانه ای داشته باشند.

در کنار این تفاهم نامه ۶۷۰ جلد کتاب که توسط خیرین هیأت پهلوانی و زورخانه ای خوزستان جمع آوری شده بود در اختیار زندان‌های استان قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا