ایران و جهان

تشریح جزئیات کمک به خانواده های آسیب دیده از آبگرفتگی خوزستان


به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در جلسه قرارگاه برآورد خسارات مناطق آب‌گرفته از بارش‌های آذرماه، اظهار کرد: دولت روز چهارشنبه هفته گذشته پیشنهاد ما را برای بازسازی این مناطق مصوب کرد.

وی افزود: برای احداث هزار واحد مسکونی در مجموع ۲۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و وام پنج درصدی برای هر خانه تعلق می‌گیرد که ۵۵ میلیون تومان آن بلاعوض بوده و ۱۶۰ میلیون تومان آن با بهره پنج درصد به مردم اعطا می‌شود.

استاندار خوزستان در خصوص بازپرداخت وام ۱۶۰ میلیون تومانی گفت: مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان در مدت ۱۳ سال و ۳۰ میلیون تومان دیگر در مدت هفت سال بازپرداخت می‌شود.

شریعتی در ادامه یادآور شد: وام ۵۵ میلیون تومانی که بلاعوض است، ۲۰ میلیون تومان برای صاحب‌منزل و ۲۰ میلیون تومان به اسم منزلی که در حال احداث است و۱۵ میلیون تومان آن نیز برای لوازم‌خانگی و معیشتی اعطا می‌شود.

وی در خصوص تسهیلات برای منازل و مراکزی که به تعمیر نیاز دارند، تصریح کرد: در این زمینه نیز در مجموع ۹۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و وام پنج درصد به متقاضیان اعطا خواهد شد که ۳۰ میلیون تومان آن بلاعوض بوده و ۶۰ میلیون تومان با بهره پنج درصد در نظر گرفته شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای تعمیر وسایل خانگی و تجاری ۱۵ میلیون تومان و برای تهیه لوازم معیشتی نیز ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض تخصیص شده است، افزود: همچنین ۳۰ میلیون تومان برای تعمیر و ۳۰ میلیون تومان هم برای تهیه لوازم معیشتی خانگی و تجاری با بهره پنج درصد مصوب و تخصیص شده است.

شریعتی در ادامه خبر داد: سیمان ساخت‌وساز برای احداث این منازل چه تعمیری و چه احداثی رایگان است که از طریق بنیاد مستضعفان تأمین می‌شود و در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه دولت ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز را به سازمان بنیاد و مسکن انقلاب اسلامی کشور تخصیص داده است، بیان کرد: همچنین بنیاد و مسکن انقلاب کشور به طور سریع وارد عمل شده و اکنون در حال ارزیابی موارد و خسارات است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: بنیاد مسکن کشور نیز از اعتبارات خود مبلغ پنج میلیارد تومان را در اختیار بنیاد مسکن خوزستان قرار داده است و به محض اینکه پرونده‌ها تکمیل شوند، این اقدامات انجام می‌شوند و این تسهیلات و وام‌ها و مبالغ بلاعوض در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

شریعتی افزود: برای تسهیلات بانکی، بانک مرکزی باید بانک‌های عامل را مشخص کند اما در خصوص مبالغ بلاعوض مشکلی وجود ندارد چرا که دولت این مبالغ بلاعوض را تأمین کرده است.

وی در پایان گفت: سازمان بنیاد مستضعفان نیز مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را برای بندر امام، چمران و مناطقی که دچار آب‌گرفتگی شدند، کمک می‌کند که در این راستا ستاد برای آن تصمیم‌گیری خواهد کرد تا این مبلغ باید در چه زمینه‌ای و چگونه هزینه شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا