ایران و جهان

ترامپ: فرماندار جورجیا از افشا شدن آرای غیرقانونی جلوگیری می کند!

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه با انتشار یک پیام در توئیتر نسبت به تأیید رسمی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالت جورجیا واکنش نشان داد.

او در این پیام نوشت: «فرماندار جورجیا و وزیر امور داخلی [این ایالت] اجازه بررسی امضاهایی که می‌تواند صدها هزار رأی غیرقانونی را افشا کرده و به من و حزب‌جمهوری‌خواه، دیوید پردو و شاید هم کِلی لئوفلر [سناتورهای جمهوریخواه جورجیا] یک پیروزی بزرگ اعطا کند، خودداری می‌کنند».

به گزارش مهر، «برد رافنسپرگر» وزیر امور داخلی ایالت جورجیا، رسماً جو بایدن دموکرات را پیروز انتخابات در این ایالت کلیدی عنوان کرد.

وی که خود از حامیان جمهوریخواه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا است، بعد از پایان بازشماری دستی آرا که به درخواست کارزار انتخاباتی جمهوریخواهان انجام شده بود؛ گفت: «آمار و ارقام منعکس‌کننده خواست مردم هستند و نه تصمیم دادگاه یا دفتر من».

وی در ادامه افزود: «۲۴ هزار نفر از طرفداران ترامپ از حضور در انتخابات پستی امتناع کردند؛ زیرا رئیس جمهور به آن‌ها گفته بود که این روش ایمن نیست. اما این افراد به صورت حضوری هم رأی ندادند. او می‌توانست دستکم ۱۰ هزار رأی [بیشتر] داشته باشد. او در واقع پایگاه رأی خود را سرکوب کرد و تحت فشار قرار داد».

با اتمام بازشماری آرای ایالت جورجیا، تمامی ۱۶ رأی الکترال این ایالت نصیب «جو بایدن»، رقیب دموکرات ترامپ و نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

به این ترتیب، آرای الکترال جو بایدن به ۳۰۶ رأی رسید و این در حالی است که آرای الکترال ترامپ ۲۳۲ رأی است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا