ایران و جهان

تجمع اعتراضی مردم دروازه کربلا در تکیه معاون الملک

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف احمدی در تجمع امروز که در واکنش به هتاکی به ساحت مقدس امام حسین (ع) در تکیه معاون الملک برگزار شد، اظهار کرد: پس از انتشار کلیپ‌ها و فیلم‌های مبتذلی که در تکیه تاریخی و مذهبی معاون الملک تولید شده، قلب مردم کرمانشاه شکست.

احمدی با بیان اینکه انقلاب ملت ایران برای نهادینه شدن ارزش‌های دینی ایجاد شد، افزود: انقلاب اسلامی از نهضت و قیام حسینی سرچشمه گرفته است و مردم استان کرمانشاه قرن‌ها در تکیه‌ای همچون معاون الملک برای سیدالشهدا عزاداری کرده و ارادت خویش را به اهل بیت (ع) نشان داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سایه غفلت مسئولان بی‌کفایت هر روز راه برای نفوذ فرهنگی دشمن در کرمانشاه بازتر می‌شود عنوان کرد: میراث فرهنگی امانتدار مردم ولایتمدار کرمانشاه در موضوع تکیه معاون الملک است اما این مکان مذهبی و تاریخی به کارگاه ساز و قهوه‌خانه تبدیل شده است تا برخی آزادانه در تکیه امام حسین (ع) کلیپ‌های مبتذل بسازند.

خواسته مردم عزل مدیرکل میراث و خلع ید در مدیریت تکیه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خواستار برخورد با عاملان و آمران هتک حرمت بی‌سابقه به دستگاه امام حسین (ع) شد و تأکید کرد: اکنون به طور جدی خواهان عزل مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و خلع ید این اداره کل در موضوع مدیریت این مکان مذهبی هستیم تا تولیت این مکان به نوادگان بانی این بنا سپرده شود.

احمدی با بیان اینکه از مراجع قضائی خواستار پیگیری جدی این مسئله هستیم تا از این‌گونه اقدامات وقیحانه و ساختار شکنانه جلوگیری کنند بیان کرد: اتفاقات اخیر را بی‌بی‌سی و بیگانگان در حال تبلیغ و رسانه‌ای کردن هستند و چنانچه دقت کنیم می‌بینیم که برخی افراد در داخل با جهالت خود مسیر نفوذ فرهنگی غرب را هموار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه کسانی که علیه دستگاه امام حسین (ع) فعالیت می‌کنند بی‌آبرو خواهند شد، افزود: مسببان این قضیه باید به سختی مجازات شوند تا دیگر کسی جرأت انجام اینگونه اقدامات ضداخلاقی را نداشته باشد و تکیه معاون الملک از این تاریخ باید برای نشر معارف حسینی باز باشد.

احمدی با اشاره به اینکه در مقابله با جریان نفوذ باید مسئولان امنیتی و اطلاعاتی با جدیت پیگیر این قضیه ضدفرهنگی باشند و ریشه نفوذ فرهنگی و ولنگاری را در استان کرمانشاه خشک کنند بیان کرد: محل اقامه عزای امام حسین (ع) محل ترویج بی‌دینی و بی‌فرهنگی شده ولی خم به ابروی بسیاری از مسئولان اجرایی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است تصریح کرد: از مدیران میراث فرهنگی می‌پرسیم چرا باید درهای تکیه معاون‌الملک برای رقاصه‌ها باز باشد اما نوکران امام حسین (ع) اجازه حضور در این مکان را نداشته باشند؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: مردم انقلابی کرمانشاه پشتیبان مسئولان انقلابی و متدین و ولایت‌مدار هستند اما مسئولانی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند بدانند که دیگر در برابر آن‌ها کوتاه نخواهیم آمد و اجازه نمی‌دهیم خون شهدا در استان کرمانشاه توسط عده‌ای فریب‌خورده پایمال شود.

احمدی خاطرنشان کرد: از رسانه‌های انقلابی کرمانشاه که در این مدت پیگیر جدی این موضوع بودند تشکر می‌کنیم و از این پس اجازه نمی‌دهیم تکیه معاون الملک به محلی برای نفوذ فرهنگی دشمن تبدیل شود و پرچم عزاداری سیدالشهداء (ع) به برکت حرکت انقلابی جوانان بر سردر تکیه معاون الملک به اهتزاز در می‌آید.

مسئولانی که در هتک حرمت تکیه نقش دارند، باید پاسخگو باشند و محاکمه شوند

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در حاشیه این تجمع اعتراضی نسبت به تولید فیلم‌ها و عکس‌های مبتذل در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه با اشاره به بررسی همه جانبه موضوع از سوی تیم ویژه وزیر میراث فرهنگی، اظهار کرد: نمایندگان وزیر میراث فرهنگی که به کرمانشاه آمده‌اند با رعایت عدالت مسائل رخ داده را بررسی کرده و نمایندگان مجلس نیز نظرات خود را ارائه کرده‌اند.

وی افزود: بنده و آقایان دکتر عزیزی و دکتر مصری دیگر نماینده‌های محترم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از روز اول این ماجرا هم قدم با یکدیگر جلو رفتیم و خواستار این هستیم که نماینده‌های اعزام شده از سوی وزیر میراث فرهنگی که تام الاختیار هستند یک تصمیم درست و عقلانی بگیرند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از تکایای کرمانشاه بخصوص تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی باید بهره فرهنگی برد، تصریح کرد: تمامی افراد و مسئولانی که در این ماجرا نقش داشته و باعث هتک حرمت شده‌اند باید پاسخگو بوده و محاکمه شوند و انشاالله شخصی که مسؤل می‌شود، متوجه باشد که چه مسؤلیت مهمی برعهده دارد.

رشیدی در ادامه گفت: بارها گفته‌ام که قبل از نماینده بودن، نوکر نوکران امام حسین علیه السلام هستم.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پایان از وزیر میراث فرهنگی و همچنین حضرت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کل دادگستری استان، دادستان، نیروی انتظامی و دیگر مسؤلینی که در بحث اتفاق رخ داده همکاری و همراهی لازم را داشته‌اند تشکر کرد.

حضور نمایندگان وزیر گردشگری با اختیار تام در جمع اعتراض کنندگان به کلیپ مبتذل

ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه تجمع اعتراضی نسبت به تولید فیلم مبتذل در تکیه معاون‌الملک کرمانشاه با اشاره به حضور ۲ نماینده در کرمانشاه از طرف وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: با وزیر میراث فرهنگی که صحبت کردم قرار شد افرادی که اعزام می‌کنند تام‌الاختیار باشند و اختیار عزل نیز داشته باشند.

وی عنوان کرد: قرار بر این شده است این افراد به وظیفه خود عمل کنند که نوکری امام حسین (ع) هرچه بیشتر در این شهر که از دیرباز به اهل‌بیت (ع) ارادت داشته و زبانزد خاص و عام بوده است ادامه داشته باشد و بتوانیم به وظیفه شرعی خود عمل کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه همه چیز ما از انقلاب امام حسین (ع) است گفت: وقتی پیامبر عظیم‌الشأن می‌فرمایند «حسین از من و من از حسین هستم» پس انقلاب ما نیز حسینی است و تمام شعارهای انقلاب شعارهای امام حسین (ع) بوده است.

عزیزی گفت: همه کارهای ما برای نوکری امام حسین (ع) است و هیچکس نمی‌تواند با این موضوع بازی کند و هر کس مرتکب این اشتباه شود زمین می‌خورد یعنی خدا او را زمین می‌زند.

وی افزود: نوکرهای امام حسین (ع) همیشه سرزنده هستند و افتخار ما خدمت به نوکرهای امام حسین (ع) است و این پرچم همیشه برافراشته و پاینده است.

در حاشیه این مراسم اعتراض کنندگان کرمانشاهی در محکومیت اقدامات خلاف شرع و فرهنگی که در تکیه رخ داده بود دستنوشته هایی همراه داشتند.

گفتنی است، در پایان این تجمع قطعنامه‌ای در محکومیت اقدامات ضدفرهنگی اخیر در مکان تکیه معاون الملک خوانده شد که با تکبیر مردم همراه بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا