ایران و جهان

برای ترور شهید فخری زاده از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند


به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در آئین گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه میان جبهه حق و استکبار با رهبری آمریکا بوده و ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: دست نشاندگان و خبیثان عالم بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم عزیز ما را با عملیات تروریستی شهید کردند، این شیاطین حتی تاب تحمل جهادگران عرصه علم را هم نداشتند و دست به ترور این عزیزان زدند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: روند مبارزه میان حق و باطل همواره وجود دارد، ما دو حزب بیشتر نداریم یکی حزب خدا و دیگر حزب شیطان؛ مردمان عالم در یکی از این احزاب قرار دارند، ما باید حواسمان باشد و همواره خودمان را مورد ارزیابی قرار دهیم که در کدام حزب هستیم و تلاش کنیم که در حزب الهی باشیم، زیرا در آیه قرآن آمده حزب الهی پیروز نهایی خواهد بود.

سردار فدوی گفت: انقلاب ما در کلام و عمل امام خمینی (ره) تماماً از اسلام گرفته شده و اسلامی است و از سال ۱۳۲۰ تا زمان رحلت امام خمینی (ره) چیزی غیر از اسلام از امام راحل نشنیدیم.

وی با اشاره به دشمنی‌های استکبار از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، افزود: در طول تاریخ نمی‌توان دشمنی که در طول این ۴۱ سال علیه انقلاب به ما شده مشاهده کرد.

سردار فدوی با اشاره به پیشرفت‌های گسترده انقلاب اسلامی، گفت: آیا پیشرفت‌های امروز کشور با ۱۳۵۸ قابل قیاس است. ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که حتی آمریکایی‌ها به آن اعتراف کردند و گفته اند که قادر به توقف انقلاب اسلامی نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پیروزی‌های انقلاب اسلامی را نتیجه تحقق وعده الهی دانست و ادامه داد: خداوند بندگان خود را عزیز داشته و گفته اگر کارهایی که من از تو می‌خواهم انجام دهید موفق خواهید شد اما شرط آن عمل به خواست الهی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور گفت: ما در اقتصاد به جای اینکه از الگوهای اسلامی پیروی کنیم به الگوهای غربی عمل کردیم. اینکه بایدهای اقتصاد از دشمنان است پس طبیعی است که نباید نتیجه بگیریم. امام راحل از روز اول فرمودند که ما باید از خام‌فروشی پرهیز کنیم اما اگر به طول این ۴۱ سال نگاه کنیم تمام دولت‌ها که تا به امروز روی کار آمده‌اند به خواست امام راحل که خواست مقام معظم رهبری هم هست، عمل نکردند و می‌بینیم در بودجه امسال هم بخشی از آن به خام فروشی نفت وابسته است. پس چگونه توقع داریم که نتیجه بگیریم.

سردار فدوی با اشاره به آیات و روایات افزود: در قرآن تاکید شده که به دشمنی که بی دین است و با شما جنگیده است اعتماد نکنید، اما متأسفانه این اشتباه رخ می‌دهد.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا و پیروزی حزب دموکرات گفت: بیشترین آسیب به کشور ما از سوی آمریکا در زمان دموکرات‌ها خورده شده است. بیشتر این تحریم و فشار را در زمان دموکرات‌ها تجربه کرده‌ایم. دموکرات‌ها خباثت‌های عالم را بر سر ملت ما پیاده کردند. پس ما نباید گول بخوریم زیرا مسلمانان نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شوند و یا پایشان دو بار در یک چاله بیفتد. اما نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند که اشتباهات گذشته را مجدداً تکرار کنند.

سردار فدوی با بیان اینکه ۴۱ سال و ۹ ماه است که آمریکا با ما می‌جنگد، خاطر نشان کرد: ما یکسال و نیم آخر جنگ را مستقیم با آمریکایی‌ها جنگیدیم، اما آنها جرات نکردند که جنگ سخت را ادامه دهند. اینکه ما مبنا را بر قول‌ها و وعده‌های واهی که دشمنی که بی دین است، شرارت کرده و بدقولی داشته است قرار دهیم، شرایط می‌شود آنچه امروز مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه‌داد: از شروع مذاکره دیدیم که با چه ترفندهای نظام را پای مذاکره بردند، با وجود اینکه با صراحت گفته شد نتیجه‌ای نمی‌گیرید. از سال ۳۲ تا امروز در تمام زمان‌هایی که دموکرات‌ها در آمریکا حاکم بودند، بیشترین دشمنی‌ها و بیشترین ضربه‌ها به کشور ایران وارد شده است. جمهوری خواهان همواره ادامه دهنده اقداماتی بودند که دموکرات‌ها تصویب کرده بودند؛ اقدامات دشمنانه جمهوری خواهان به شهادت رساندن شهدای ما بودکه آن هم آرزوی شهدای ما بوده است؛ آمریکایی‌ها عددی نبودند که بخواهند شهید سلیمانی را شهید کنند؛ بلکه شهید سلیمانی خودش آرزوی شهادت داشت.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه دموکرات‌ها همه خباثت‌های عالم را بر سر ما در آوردند، اظهار کرد: ضرب‌المثلی داریم درباره اینکه امکان ندارد انسان عاقل دو مرتبه در یک چاله بیفتد اما نمیدانم چرا برخی مصر هستند که برای بار دوم نیز پای‌شان در آن چاله بیفتد.

سردار فدوی در باره انتقام شهادت سردار سلیمانی گفت: شیوه انتقام را ما تعیین می‌کنیم. ما آمریکایی‌ها را به خاک مذلت نشاندیم. از سال ۶۵ به بعد آمریکایی‌ها با ما مستقیماً وارد جنگ شدند و این هم در عکس العمل به اقدامات ما در دفاع مقدس بود و از آن زمان تا کنون همیشه همینطور بوده است و آنها هم نتوانستند پیروز شوند.

وی ادامه داد: یکی از وزرای دفاع آمریکا در پایگاه الظفره امارات گفته بود که ما می‌خواهیم در برابر ایران بازدارندگی ایجاد کنیم. در واقع آنها در ازای اقدامات ما دست به کارهایی می‌زنند که ضعیف‌ترین انسان‌ها این کار را می‌کنند و جرات ندارند که مسئولیت آن را قبول کنند و ترامپ اولین فردی بود که این کار را کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره اینکه اگر انتقام سخت از شهادت سردار سلیمانی گرفته می‌شد ترور شهید فخری زاده اتفاق نمی‌افتاد، گفت: ما امروز در مرحله‌ای هستیم که دشمن به دنبال بازدارندگی در مقابل ما است. ما در دهه ۶۰ در مرزهای خودمان با آمریکا می‌جنگیدیم و امروز در جایی که خانه آمریکایی‌ها بود با آنها می‌جنگیم.

وی درباره نتیجه تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: این موضوع به عهده مسئولان قضایی است. مسئولان قضایی به ما گفتند که کارها تمام شده و فقط حکم قاضی مانده است. تاکید ما این است که هم حکم قاضی و هم تکلیف دیه شهدای این سانحه قبل از سالگرد آن مشخص شود. ما به همه خانواده شهدا سر زدیم و دل جویی کردیم و غم و غصه ما در این موضوع کمتر از بقیه نبوده است. ما هم در سپاه پیگیر مشخص شدن نتیجه پرونده هستیم.

سردار فدوی ادامه داد: سیستم قضایی ۴ گروه متخصص حتی خارج از نیروهای مسلح برای تحقیق در این پرونده انتخاب کرد و حتی این کار شبیه سازی هم شد و در شرایطی مانند یک رزمایش، سامانه دوباره شلیک کرد تا سیستم قضایی به همه ابعاد قضیه پی ببرد. اوایل آبان بود که از دادستانی سازمان قضایی نیروهای مسلح دوباره پیگیر شدیم که گفتند همه کارها انجام شده و فقط انشا حکم توسط قاضی مانده است.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره فعالیت سیاسی سپاه اظهار داشت: در این باره پشت پرده‌ای وجود ندارد. ما خیلی صریح می‌گوییم جبهه حق، انقلاب اسلامی است و جبهه باطل هم یعنی آمریکا. سپاه در صف اول این درگیری قرار دارد و ۴۰ هزار پاسدار در این لباس شهید شده اند و این فعالیت‌ها برای زد و بند و پشت پرده نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره جزئیات شهادت شهید فخری زاده گفت: ۱۱ پاسدار همراه شهید فخری‌زاده به عنوان تیم حفاظتی بودند و انفجار نیسان برای از بین بردن مجموعه حفاظت بود.

وی ادامه داد: تیربار ماهواره‌ای به صورت آنلاین کنترل می‌شد و تروریستی در صحنه نبود. ۱۳ تیر از تیربار شلیک شد و تیربار با دوربین پیشرفته روی چهره شهید فخری‌زاده زوم بود و از هوش مصنوعی کمک گرفته بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: این تیربار فقط روی چهره شهید فخری‌زاده متمرکز بود و همسر شهید با وجود اینکه در فاصله ۲۵ سانتی‌متری شهید بود، تیر نخورده است. سر تیم حفاظت شهید فخری‌زاده به دلیل اینکه خود را روی شهید فخری‌زاده انداخته بود، ۴ تیر خورد و فردی از دشمنان در صحنه نبود تا به محافظان شلیک کند.

وی ادامه داد: از ۱۳ تیری که از تیربار شلیک شده، ۴ – ۵ تیر به شهید فخری‌زاده و یک تیر به کمر شهید برخورد کرد و شهید فخری زاده بر اثر قطع نخاع و خونریزی تا رسیدن به بیمارستان بقیه الله به شهادت می‌رسند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا