ایران و جهان

افزایش ۲ برابری کشفیات سلاح و مهمات غیرمجاز


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار قاسم رضایی در قرارگاه انتظامی امام علی (ع) ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عرصه نظم و امنیت، خصوصاً شهدای ناجا که در سال جاری در راستای برقراری نظم و امنیت به لقاءالله پیوستند، گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید والامقام محسن فخری زاده و درود و سلام می‌فرستیم بر روح بلند و ملکوتی امام راحل (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری، امام خامنه ای (عزیز) داریم.

وی در این قرارگاه به اهتمام ویژه بر دو موضوع مقابله با قاچاق سلاح و مهمات غیر مجاز و مقابله با اراذل و اوباش تاکید کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی خود را از مردم و در خدمت مردم می‌داند و بر اساس نیازهای مردم و در چارچوب قانون، برنامه‌ها و مأموریت‌های خود را مدیریت می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه تصریح کرد: از این رو قرارگاهی با عنوان مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز شکل گرفته و به طور جدی این موضوع در دستور کار قرار دارد.

سردار رضایی همچنین تصریح کرد: برخی از سلاح‌های غیرمجاز از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود از این رو بایستی برخی کشورها بر اساس پروتکل‌های مرزی، مرزها را کنترل کنند که در این رابطه با دو کشور ترکیه و عراق صبحت هایی انجام شده اما لازم است دستگاه دیپلماسی کشور ما نیز این موضوع را به طور ویژه مورد اهتمام قرار دهد.

افزایش ۲ برابری کشفیات سلاح و مهمات غیرمجاز

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه نسبت به سال گذشته کشفیات ما در خصوص سلاح و مهمات غیرمجاز ۲ برابر افزایش داشته، گفت: بحمدالله در این راستا اقدامات مطلوب و رضایت بخشی انجام شده اما لازم است راهکارهای موثرتری صورت بگیرد ضمن اینکه در این مسیر برای رسیدن به نتایج مطلوب بایستی اهتمام نیز داشته باشیم.

وی همچنین درخصوص سلاح‌های غیرمجازی که مردم نگهداری می‌کنند، عنوان کرد: براساس برآوردها بیشتر این سلاح‌ها در استان‌های خوزستان، کرمان، فارس و گلستان وجود دارد این در حالی است که قانون، دارندگان سلاح‌های غیرمجاز را مجرم تلقی می‌کند.

سردار رضایی ادامه داد: افرادی که سلاح‌های غیرمجاز را حمل و نگهداری می‌کنند برابر قانون مجرم شناخته می‌شوند و مجازات‌های سنگینی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه بایستی در این خصوص از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی دقیق صورت بگیرد، گفت: دستگاه‌های مربوطه باید همراه ما باشند و در این زمینه ما را یاری کنند البته مردم فهیم ایران اسلامی آگاه و هوشیار هستند و از هیچ گونه همراهی دریغ نخواهند کرد.

وی ادامه داد: برخی افراد سلاح‌های غیرمجاز نگهداری و در برخی مراسم همچون عروسی از آن استفاده می‌کنند که اگر در این راستا برخورد جدی صورت نگیرد شاهد تلفات بیشتری در این مراسم‌ها خواهیم بود.

سردار رضایی از مردم فهیم ایران اسلامی درخواست کرد که اگر متوجه نگهداری سلاح غیرمجاز توسط فردی شدند آن را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند، البته بهتر است که خود شخص آن را به ما تحویل دهد در غیر این صورت اگر ما از نگهداری سلاح غیرمجاز مطلع شدیم حتماً آن فرد مجرم شناخته می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت: برخورد جدی با قاچاق سلاح و مهمات به صورت ابلاغیه تهیه و تحویل مسئولان مربوطه شده از این رو با هرگونه تیراندازی حتی به صورت سهوی به شدت برخورد می‌شود.

امنیت شهروندان خط قرمز ماست

وی در خصوص مقابله جدی و قاطعانه با اراذل و اوباش نیز عنوان کرد: یکی از مطالبه‌های جدی مردم برقراری نظم و امنیت در جامعه است در واقع برخورد با افرادی که اقداماتی خارج از چارچوب قوانین انجام می‌دهند و سبب ایجاد ناامنی در سطح جامعه می‌شوند به طور ویژه مورد اهتمام قرار دارد و امنیت شهروندان خط قرمز ماست.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید براینکه مقابله قاطعانه با اراذل و اوباش از اولویت‌های نیروی انتظامی است، عنوان کرد: ناجا مکلف است که بر اساس قانون افرادی را که سبب ایجاد رعب و وحشت می‌شوند و آسایش را از مردم سلب می‌کنند، به طور جد برخورد کند.

ورود مقتدرانه پلیس در برخورد با اراذل و اوباش

سردار رضایی خاطرنشان کرد: در خصوص برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش مجوزهای لازم داده شده بنابراین در این راستا و برای ریشه کن کردن این معضل باید اقدامات جدی صورت بگیرد و از تمام توان و ظرفیت‌های موجود در این راستا استفاده کنیم.

جانشین فرمانده ناجا باتاکید بر اینکه آسایش حق مردم است، خاطرنشان کرد: در خصوص برخورد با اراذل و اوباش به صورت هدفمند برنامه ریزی شده از این رو از رسانه ملی نیز تقاضا داریم که اقدامات مطلوب ما را در این راستا ارزیابی و اطلاع رسانی کند.

وی با اشاره به همکاری مطلوب دستگاه قضائی، عنوان کرد: در رابطه با برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش نیروهای پلیس قدرتمندانه وارد میدان شده اند از این رو در برخورد با این افراد مماشات نداریم.

سردار رضایی با بیان اینکه اراذل و اوباش باید مانند علف هرز درو شوند، گفت: در این راستا لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و اجازه عرض اندام به آنها را نمی‌دهیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا