ایران و جهان

اسرائیل عامل ترور فخری زاده است


خبرگزاری مهر، گروه بین الملل – امیرمحمد اسماعیلی: عناصر تروریستی عصر جمعه هفتم آذرماه سال جاری با کمین در مسیر خودروی حامل «محسن فخری‌زاده» رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

اگرچه هنوز هیچ‌کس عهده‌دار مسئولیت ترور شهید محسن فخری‌زاده نشده است، اما این اتفاق نظر وجود دارد که این اقدام تروریستی در اتاق فکر مشترک آمریکا- رژیم صهیونیستی تدارک دیده شده است. به منظور بررسی جنبه‌های مختلف این ترور با پروفسور رودنی شکسپیر به گفتگو نشستیم.

پروفسور رودنی شکسپیر، مفسر سیاسی و استاد اقتصاد دانشگاه تریساکتی جاکارتا در اندونزی است. شکسپیر مقالات متعددی را در خصوص مسائل خاورمیانه، با تمرکز بر روی مسائل ایران، بحرین و سوریه نوشته است. «پارادایم مدرن جهانی» یکی از آثار وی است که در سال ۲۰۰۷ از سوی انتشارات دانشگاه تریساکتی منتشر شد.

*محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای ایران عصر جمعه در یک حمله تروریستی به شهادت رسید. ارزیابی شما از این جنایت تروریستی چیست؟

این ترور بزدلانه توسط اسرائیل انجام شده است. صهیونیست‌ها در خلال نسل‌کشی وحشیانه در غزه، در حالی که به اشغال و الحاق سرزمین‌های دیگران مشغول هستند، به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران، پیش از خروج ترامپ از کاخ سفید هستند. اسرائیل همیشه جنگ طلب بوده است؛ عربستان سعودی نیز همینطور و ترامپ همیشه خواهان جنگ بوده است اما آن‌ها فاقد بهانه‌ای برای شروع آن هستند؛ بنابراین یک ترور کثیف انجام می‌شود تا ایران را به واکنشی وادار کند که سپس بتواند برای توجیه حمله مورد استفاده قرار گیرد.

*رسانه‌های اسرائیلی مدت‌ها پیش اعلام کرده بودند که طرح ترور سال گذشته با شکست مواجه شده است. آنها همچنین ادعا کردند که نام شهید فخری زاده توسط سازمان ملل متحد به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی داده شده است؟

به نظر من اسرائیل این ترور را انجام داد؛ عربستان سعودی از این موضوع آگاه بود و ترامپ خوشحال است. او جنگ می‌خواهد تا بتواند به عنوان رئیس‌جمهور بزرگی ظاهر شود که (گویا) آمریکا را ایمن نگه می‌دارد و بنابراین بهانه‌ای برای ماندن در کاخ سفید دارد.

توجه داشته باشید. تلاش‌های حقوقی ترامپ برای سرنگونی انتخابات اخیر آمریکا ضعف بزرگی دارد و آن کمبود وقت برای به دست آوردن شواهد به‌ویژه در مورد رأی‌گیری دامینیون است. (دامینیون برای ۲۸ ایالت که شماری از آنها نیز کلیدی محسوب می‌شوند، سامانه‌های رأی‌گیری الکترونیک فراهم کرده بود) لذا یک جنگ به او فرصت بیشتری برای مبارزه با پرونده‌های حقوقی می‌دهد.

*آیا زمان آن نرسیده است که اروپا و جامعه جهانی مدعی حقوق بشر به استاندارد دوگانه خود در قبال تروریسم پایان دهد؟

دورویی اروپا تهوع‌آور است. در تمام اوقات اروپا یک رفتار تملق گونه و مشمئزکننده به اسرائیل نشان داده و تمایل به ایستادگی در برابر زورگویی‌های ظالمانه ایالات‌متحده آمریکا ندارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا