ایران و جهان

از ظرفیت های شورای عالی استان ها به خوبی استفاده نشده است


علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ارزیابی عملکرد شورای عالی استان‌ها در دوره گذشته، اظهار داشت: شورای عالی استان‌ها در دوره گذشته قدم‌های مؤثری برداشته اما اقدامات انجام شده هنوز کامل نیست. این شورای مجلس دوم کشور است و تأثیرگذاری آن می‌تواند در حد دولت و مجلس باشد اما پیش‌تر شورای عالی چندان برای مسئولین شناخته شده نبود.

وی افزود: ما باید از این ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای بهبود سطح کیفیت مردم به خوبی استفاده کنیم اما تاکنون این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است. برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی شورا در این راستا نیز جزو برنامه‌های شورا در دوره جدید است.

رئیس شورای عالی استان‌ها درباره عملکرد شورا در دوره مدیریت گذشته خود عنوان کرد: ما سعی کردیم در دوره گذشته اقداماتی را در راستای استفاده از ظرفیت‌های شورا در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و غیره استفاده کنیم و خوشبختانه این اتفاق تا حد مطلوبی رخ داد.

احمدی ادامه داد: در حال حاضر مصوبات شورا که باید به مجلس ببریم، در حال انجام است و مصوبات اصلاح آئین نامه‌هایی که باید به دولت برود نیز روند اجرایی خود را طی می‌کند. در کنار این موارد وظایف اجتماعی ما نیز در حال انجام است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در حال حاضر مردم و مسئولین متوجه نقش مؤثر شورای عالی استان‌ها شده‌اند البته به دلیل اینکه شوراها دیرتر از سایر دستگاه‌ها تشکیل شدند، شاهد نمود کمتر آنها بودیم اما این شورا در کشور حرکت فعالی دارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا