ایران و جهان

آیا زم در خارج از کشور هم تحت فشار بود؟


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز رسانه، انگلیسی‌ها بعد از اعدام زم ادعا کردند روح الله اتهامات را رد کرده که این ادعاها بر دو محور بود:

۱- اقاریر و اعترافات تحت فشار و شکنجه: نپذیرفتن هیچکدام از اتهامات بی بی سی تا الان تکلیف اظهارات صریح روح الله زم در جریان مصاحبه‌هایش با رسانه‌های ضد انقلاب و مستندات ایستگاه پایانی دروغ را روشن نکرده است، اظهاراتی که در انطباق کامل با اعترافات او در دادگاه اما به زبان دیگری است واقعیت ماجرا چیست؟ انگلیسی‌ها برای موارد زیر چه توضیحی دارند؟ ۱- اقاریر ۶ در جلسه دادگاه در حضور وکیل و اظهارات صریح و قابل تأملی همچون جاسوسی به نفع سرویس‌های بیگانه و همکاری با دول متخاصم، تدارک آشوب و اغتشاش‌آفرینی علیه امنیت مردم ایران، گرا دادن به تروریست‌های اقتصادی برای تحریم مردم ایران و فشار به معیشت این مردم و همچنین انتشار اخبار کذب در جهت تهدید امنیت روانی مردم ایران

۲- استقرار زم در فرانسه و ارتباط گیری با «نازیلا گلستان» از اعضای ارشد دفتر ربع پهلوی با هدف براندازی. نیما خطاب به ربع پهلوی پیام می‌فرستد که اگر من در زمین شما (پهلوی‌ها) بازی کنم سهمم از آینده ایران (بعد از براندازی) چه خواهد بود»! در واقع زم برای خود نزد ربع پهلوی در حال نرخ تعیین کردن است! فیلم این اظهارات در قالب مستند ایستگاه پایانی دروغ پخش شده است

۳- صحبت‌های صریح زم در مستند ایستگاه پایانی دروغ مبنی بر اینکه لیدر اغتشاشات دی ماه ۹۶ در ایران بوده است.

۴ در نمونه‌ای عملی صریحاً می‌گوید: «از طریق یکی از دوستانم در آمریکا مطلع شدم که FBI یک پرونده را در مورد ایران پیگیری می‌کند و احتیاج به شواهد و ادله‌ای برای اثبات نقش ایران در آن پرونده دارد و من از طریق واسطه‌هایی که دارم به آنها اطلاعات دادم»!

۵- زم آنقدر عزیز بود که امور مربوط به ویزا و اقامتش در فرانسه توسط عناصر ضدانقلاب هماهنگ می‌شد. زم برای ضد انقلاب عزیز بود و محور کار رسانه‌ای تا جایی که فخرآور در مورد رسانه زم این‌طور اظهار نظر می‌کند: «از دی ماه ۹۶، آمدنیوز به ارگان رسانه‌ای کنگره ملی ایرانیان تبدیل شد و خودِ روح‌الله (نیما زم) به عضویت هیئت رئیسه سنای کنگره ملی ایرانیان درآمد. ما کانال آمدنیوز را ساختیم تا در مواقعی همچون (اغتشاشات) دی ماه ۹۶، از طریق آن با مردم (اغتشاشگران) ارتباط برقرار کنیم. دفعه اول نبود که جمهوری اسلامی، رسانه‌های ما را زده بود؛ قبلاً هم در مقاطع مختلف این کار را کرده بود.»

۶- زم حتی حقوق بگیر دولت‌های خارجی هم بود تا جایی که در مکالمه‌ای صریحاً اعلام می‌کند از دولت‌های خارجی حقوق می‌گیرد!

۷- اسکورت و تعداد ماشین‌های همراه مورد دیگری است که زم همواره به آن افتخار می‌کرد و می‌گفت: هرکجا می‌روم بیشترین ماشین‌های اسکورت همراه من است و سرویس فرانسه که خیلی قوی است از من محافظت می‌کند.

۸- زم برای ضربه زدن به تمامیت ارضی ایران هم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده بود. در جایی که با علی جوانمردی که در پوشش خبرنگار با حمایت کانون‌های مشخص در راستای پخش اخبار کذب و جنجال‌آفرین با هدف تجزیه‌طلبی تلاش گسترده‌ای انجام می‌دهد ارتباط می‌گیرد همه موراد بالا با یک خط رسانه‌ای از سوی انگلیس مواجه شد؛ بایکوت سوال: آیا وی خارج از کشور هم تحت فشار و شکنجه بوده است؟! آیا فیلم‌های منتشر شده از زم قابل انکار هستند؟ نکته مهم اینکه؛ اعترافات نیما در دادگاه بازپخش دوباره اظهارات او در تلویزیون‌های ضد انقلاب و مستند ایستگاه پایانی دروغ قبل از دستگیری است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا