ایران و جهان

آمادگی صد درصدی ژاپن برای المپیک/مسافران توکیو واکسینه می‌شوند


به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو در نشستی که با حضور سیدرضا صالحی امیری برگزار شد در مورد آخرین وضعیت کاروان ورزش کشورمان توضیح داد.

بازی‌های المپیک برگزار می‌شود

وی با تاکید بر اینکه طبق گزارش‌های دریافتی از مقامات ژاپنی در صورتیکه شرایط کرونایی جهان همینگونه باشد قطعاً المپیک برگزار می‌شود، در مورد آمادگی ژاپنی‌ها برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توضیح داد.

آمادگی صد درصدی ژاپن برای برگزاری المپیک
سجادی تاکید کرد: برگزارکنندگان بازی‌های المپیک توکیو در جریان اجلاس مسقط گزارش کلی در مورد آمادگی دهکده، حمل و نقل، مکان مسابقات و برنامه مسابقات و تغذیه ارائه دادند. این گزارش‌ها نشان از آمادگی آنها داشت. آمادگی‌های ژاپنی برای برگزاری بازی‌ها صدرصدی است.

احتمال در نظرگرفته شده از طرف میزبان المپیک
سرپرست کاروان ورزش ایران به شرایط برگزاری بازی‌ها از نظر کشور میزبان اشاره کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است، البته دستورالعمل‌های اصلی هنگام برگزاری بازی‌ها و با توجه به شرایط کرونا در زمان مشخص می‌شود اما در حال حاضر هم احتمالاتی در نظر گرفته شده است.

لزوم واکسینه شدن تمام مسافران توکیو
وی با اینکه مسافران توکیو ملزم به استفاده از واکسن کرونا هستند، تصریح کرد: اینگونه عنوانشده که همه شرکت کنندگان در المپیک توکیو باید ۷۲ ساعت قبل از حرکت به سمت توکیو تست کرونا بدهند. این افراد همگی باید واکسینه شوند. اگر تا آن زمان واکسن کرونا در دسترس عموم باشد که مشکی نیست و اگر هم این شرایط مهیا نباشد از طرف IOC و میزبان برای کشورها ارسال خواهد شد.

شرایط حضور تماشاگران در المپیک
سجادی همچنین به شرایط در نظرگرفته شده برای تماشاگران بازی‌های ۲۰۲۰ اشاره و تاکید کرد: جمع بندی این است که کمیته برگزارکننده بازی‌ها در ژاپن و مقامات کمیته بین المللی المپیک مصمم به برگزاری بازی‌ها هستند. حتی قرار است از شهریور ماه کارگروهی از طرف IOC و با حضور نمایندگان بهداشت جهانی، دولت ژاپن و کمیته برگزاری بازی‌ها مسائل را در دنیا و ژاپن رصد کرده و بخش‌هایی از اطلاعات که ضروری است برای کشورها ارسال شود. از همه افرادی که آیدی کارت دارند در ضمن بازی‌ها هم تست گرفته می‌شود. حتی برای تماشاگران هم تکمیل ظرفیت ورزشگاه‌ها به میزان یک پنجم یا یک دهم پیش بینی شده است. ضمن اینکه به صورت رندوم از تماشاگران هم تست گرفته می‌شود.

شانس ایران برای دو سهمیه وزنه برداری به قوت خود باقی است
وی همچنین با بیان اینکه طبق اعلام کمیته بین المللی المپیک تمام امتیازهای ورزشکاران برای کسب سهمیه به قوت خود باقی است، اشاره‌ای به شرایط وزنه برداران ایران برای کسب سهمیه کرد و گفت: وزنه برداری ایران در دو وزن می‌تواند برای المپیک نماینده داشته باشد. یکی در وزن مشترک سهراب مرادی و کیانوش رستمی و دیگری در یک وزن دیگر است.

تکلیف برگزاری اردوها مشخص نیست
سجادی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط کرونایی برنامه توکیو برای بازدید تیم‌ها از شهرهای مختلف ژاپن و تشکیل اردو در شهرهایی غیر از توکیو منتفی شده است؟، گفت: فعلاً اعلامی مبنی بر منتفی شدن این برنامه نشده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا