ایران و جهان

آغاز تدریجی بارش برف و باران از روز چهارشنبه در کشور


به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس پیش بینی آخرین مدل‌های هواشناسی امروز در برخی نقاط استان هرمزگان تا تنگه هرمز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور تا روز چهارشنبه جوی آرام و شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

از روز چهارشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در شمال غرب، غرب و جنوبغرب به تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی موجب بارش برف و باران خواهد شد.

این سامانه روز پنجشنبه علاوه بر این نواحی استان‌های ساحلی خزر، نواحی مرکزی بوشهر، شمال فارس و غرب خلیج فارس را نیز دربرمی‌گیرد، بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است و از شدت بارش در روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بیشتر است.

روز جمعه تمرکز بارش در استان‌های ساحلی خزر شمال شرق و شرق است و از روز جمعه تا یکشنبه کاهش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد.

در سه روز آینده خلیج فارس و بعضی از سواحل مواج است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا