ایران و جهان

«گروسی» از افزایش میزان اورانیوم غنی‌شده ایران خبر داد


به گزارش خبرگزاری مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد که مقدار اورانیوم غنی‌شده ایران به ۱۲ برابر محدودیت اعلام‌شده در برجام رسیده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این بیانیه اضافه کرد که تهران به افزایش اورانیوم کم‌غنی‌شده خود فراتر از محدودیت های برجامی (۲۰۲.۸ کیلوگرم) ادامه می‌دهد.

آژانس در بیانیه محرمانه فصلی خود که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده است، مدعی شد که میزان ذخائر اورانیوم کم‌غنی‌شده ایران به ۲,۴۴۲.۹ کیلوگرم در مقایسه با ۲,۱۰۵.۴ کیلوگرمِ گزارش فصلی قبلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه آگوست افزایش یافته است.

در گزارش مذکور همچنین ادعا شده که آژانس به اعضای شورای حکام اعلام کرده است که ایران غنی سازی اورانیوم را تا ۴.۵ درصد افزایش داده که در مقایسه با ۳.۶۷ درصد تعیین‌شده در توافق هسته‌ای برجام، میزان بالاتری به شمار می آید.

گفتنی است، مطابق با روال کار آژانس، گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ۱۰ روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار می گیرد.

این در حالیست که نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در نوزدهم و بیستم نوامبر (پنجشنبه و جمعه آینده) به مدت ۲ روز در مقر این نهاد در شهر وین برگزار خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا